Een plafond en muur vol schimmel

Oproep tot melden van schimmelwoning

RIDDERKERK - De afgelopen weken komen er steeds meer klachten binnen bij Echt voor Ridderkerk (EvR) over woningen waar zwarte schimmel woelig teelt “En waar de échte oorzaak niet door WoonCompas wordt aangepakt” aldus de partij.

Vorige maand berichtte EVR al over de vele klachten van bewoners aan de Spuistraat. EvR ontving daarop nog veel meer klachten van bewoners uit Bolnes en andere wijken van Ridderkerk. Opvallend daarbij was dat diverse huurders met grote regelmaat enorm last hebben van zwarte schimmel in hun woning. “Na melding hiervan bij de woningstichting wordt er niets tot nauwelijks iets aan gedaan om de échte oorzaak weg te nemen. Soms wordt er een schoonmaakbeurt uitgevoerd, om de schimmel weg te krijgen, en vervolgens wordt er een nieuw laagje verf op de muur of het plafond aangebracht. En klaar is Kees. Maar niets is minder waar” weet men bij EVR. Na verloop tijd komt de schimmel gewoon weer terug. Oorzaak is bijna altijd dat de muren teveel vocht bevatten: “Reparaties daartoe worden niet of onvoldoende uitgevoerd, waardoor de klachten blijven bestaan.”
EVR roept alle huurders van WoonCompas met soortgelijke klachten op om contact op te nemen. De partij doet hier momenteel onderzoek naar en zal met de resultaten richting WoonCompas stappen om hen namens deze huurders om échte oplossingen vragen. Actie richting de Gemeentelijke Gezondheidsdsienst (GGD) is reeds ondernomen. Klachten kan men, bij voorkeur voorzien van foto’s, melden via: info@echtvoorridderkerk.nu. Voor persoonlijk contact: Cora van Vliet (cora.vanvliet@echt
voorridderkerk.nu /06 5516 8311) of met Jim Kloos (jim.kloos@echtvoorridderkerk.nu / 06 4201 9860). Een kan melding geheel anoniem behandeld worden.