Jan Luijendijk overhandigt de prijzen aan de finalisten

Biljartvereniging ‘’Reijerbos‘’ vierde haar 25-jarig bestaan

RIDDERKERK - Afgelopen maandag 6 maart organiseerde de Ridderkerkse biljartvereniging Reijerbos een toernooi vanwege haar 25 jarig bestaan van de club.

Dit ‘’ zilveren ‘’ jubileumtoernooi werd gespeeld op het multifunctionele sportcentrum Reyerparc , waar Reijerbos normaliter op de maandagmiddagen hun onderlinge competitie speelt en op de dinsdag , woensdag of donderdagochtenden uit en thuiswedstrijden in de zogeheten Drechtstedencompetitie biljart. Een speciale commissie schotelde alle aanwezigen biljartleden in een zogenaamde ochtend - en middagsessie een strak uitgedacht wedstrijdschema voor. In vier poules , waarin de biljarters naar ranking ( hoogte moyenne ) vooraf werden ingedeeld gingen de onderlinge partijen van acquit. Een prima verzorgde gemeenschappelijke lunch vormde de onderbreking van de ochtendwedstrijden. Na de afronding van de middagpoulefase bekampten de winnaars van de poules elkaar in een halve finale en een uiteindelijke finale. In de eindstrijd wist Arie Donker (winnaar van poule 2) de andere topper Jaap v.d. Graaf (winnaar van poule3) te verslaan. De beker en andere prijzen werden uitgereikt door Jan Luijendijk, voorzitter van Fonobori, hoofdsponsor van het het jubileumtoernooi.