Sander Hazebroek op weg naar de 1-1 (foto Roelie 't Jong)
Sander Hazebroek op weg naar de 1-1 (foto Roelie 't Jong) Foto: Roelie `t Jong

Verdiend gelijkspel voor Slikkerveer

Slikkerveer deelde zaterdag de punten met Nieuwerkerk. Na een 0-0 ruststand werd het op het Reijerpark 1-1.

In de eerste helft waren de kansen zeldzaam. Een schot van afstand van Nieuwerkerk was het enige wapenfeit, waarbij keeper Patrick Werkhoven goed redding bracht.
Na de thee veranderde de wedstrijd volledig. Binnen een minuut kreeg Slikkerveer een grote kans om op voorsprong te komen. Bas Mulder ging op de rechterflank goed naar de achterlijn en zette voor op Damion Janssen, maar zijn inzet van dichtbij ging ver over. Twee minuten later moest Patrick Werkhoven weer redding brengen op een inzet vanaf de rand van de zestien. Meerdere kansen voor Slikkerveer volgden, maar het waren de bezoekers die uit een rebound de score openden. Rick Kramer schoot van buiten de zestien in de verre hoek binnen. Een domper voor de ploeg van Driss El Akchaoui, maar het geloof in een goed resultaat bleef geloven.
In de 82ste minuut legde Aaron Plaizier een vrije trap keurig op het hoofd van Boy van Reede, maar de kopbal ging net over. Vijf minuten later dacht Slikkerveer een penalty te krijgen na een handsbal in de zestien, maar de goed leidende scheidsrechter Oosterlaken liet doorspelen.
In de laatste minuut van de officiƫle speeltijd probeerde Slikkerveer via de rechterflank in de zestien te komen. Een prima pass van Ryan van Dongen op Sander Hazebroek was precies op maat. Hazebroek twijfelde niet en schoot de bal snoeihard in het dak van het doel in de korte hoek: 1-1. Het bleek ook de eindstand, dat voor Slikkerveer een verdiend gelijkspel opleverde.