Kerkdiensten op zondag 12 maart

Christelijk Gereformeerd
Elimkerk, Margriete van Comenestraat 8, Ridderkerk: 9.30 uur: ds. C.J. Droger, 17.00 uur: ds. C.J. Droger

Evangelisch
Volle Evangelie Gemeente De Kern, Stadhouderslaan 29, Slikkerveer:
meer info: www.veg-dekern.nl

Volle Evangelie Gemeente Howhulanda: 14.00 uur: eredienst in kerkgebouw PG Bolnes.
meer info: www.howhulanda.org

Gereformeerde Gemeente
Eben Haëzerkerk, Oranjestraat 110, Slikkerveer: 9.30 uur: leesdienst, 14.30 uur: ds. W.A. Zondag

Bethelkerk, Anjerstraat 2, Ridderkerk: 9.30 uur: ds. G.W.S. Mulder, 17.00 uur: ds. G.W.S. Mulder

Gereformeerde Kerk (Vrijgemaakt)
Maranathakerk, Stadhouderslaan 317, Slikkerveer: 10.00 uur: ds. J.R. Geersing, 16.30 uur: leersamenkomst

Hersteld Hervormd
Sionskerk, Baden Powellstraat 2, Ridderkerk: 9.00 uur: ds. A. van Wijk, 11.15 uur: ds. A. van Wijk, 17.00 uur: ds. H. Verheul

Hervormd (PKN)

Boezemkerk, Pretoriusstraat 2, Bolnes: 9.30 uur: 9.30 uur: ds. E. de Mots, 17.00 uur: hr. P. Huijser

Goede Herderkerk, Seringenstraat 1, Ridderkerk: 9.30 uur: ds. T. Meijer, 17.00 uur: ds. G.J. van Beek

Hervormde Gemeente Rijsoord, Rijksstraatweg 43: 10.00 uur: W.J. van Schaik, 17.00 uur: ds. H.E.J. van de Laan

Ichthuskerk, Vlietplein 1, Drievliet: 9.30 uur: hr. T.R. Rietveld, 16.00 uur: ds. B.J. van Assen

Immanuëlkapel, Pruimendijk 99, Oostendam: 9.30 uur: ds. C.H. Bijl, 16.00 uur: ds. R.W. de Koeijer

Singelkerk, Kerksingel 1, Ridderkerk: 9.30 uur: ds. G.D. Kamphuis, 17.00 uur: ds. K. Timmerman

Wilhelminakerk, Bourgondischelaan 1, Slikkerveer: 9.30 uur: ds. A.Langeweg, 16.00 uur: ds. J.A.A. Geerts

Protestantse Gemeenten
Christus is Koning Kerk, Juliana van Stolbergstraat 44, Slikkerveer: 9.30 uur: ds. Gerard van de Wetering

De Levensbron, Jan Luykenstraat 10, Ridderkerk: 9.30 uur: ds. C.P.M. Verrips

Opstandingskerk, Rijksstraatweg 97, Rijsoord: 9.30 uur: ds. C.P.M. Verrips (in Levensbron)

Protestantse Gemeente te Bolnes, Pretoriusstraat 56: 9.30 uur: ds. C. Versteeg

Rooms-Katholiek
R.K. Parochie St. Joris: Sint Joriskerk, Hovystraat 62: 10.00 uur: Cyril Inam

Van wijk tot wijk

BOLNES

Repair Café in WVC Bolnes
Op vrijdag 10 maart is er weer Repair Café in WVC Bolnes aan de Noordstraat 255a. Tussen 13.00 en 15.30 uur kan men kapotte spullen aanbieden aan de vrijwilligers die defecten proberen te herstellen. De reparaties aan onder meer lampen, koffieapparaten, stofzuigers en radio’s zijn gratis. Er is ook iemand die kan helpen met kledingherstel en het inkorten van broeken of rokken. Ook worden er kleine fietsreparaties gedaan.

Beelden van de wereld
Op dinsdag 14 maart is de maandelijkse bijeenkomst van de Vrouwen van Nu in de zaal van de “Kerk aan de Maas” aan de Pretoriusstraat 58. Het team Hoogerstede laat deze avond met foto’s, audio en video hun reizen over de wereld meebeleven. De beelden van de reis- en natuurfotografen worden vertoond op een groot projectiescherm. Het programma begint om 20.00uur. Iedereen is van harte welkom.

DRIEVLIET

Bruin café me pubquiz
Op het Ontmoetingsplein van Aafje Reyerheem is op zaterdag 11 maart weer een bruin café-middag. Dit keer valt het buurtcafé samen met NL Doet. Er is daarom dit keer een pubquiz, waaraan iedereen kan meedoen. Er is voor de buurt- en wijkbewoners een arrangement met twee consumpties, een hapje en wat te knabbelen voor € 5,50. Het bruin café is van 14.00 tot 16.00 uur.

Koffieochtend
In de zaal van de Ichthuskerk is op donderdag 16 maart een koffieochtend. Iedereen is deze morgen welkom voor ontmoeting bij een kopje koffie en thee. De deuren van de kerk aan het Vlietplein staan ervoor open van 10.00 tot 11.30 uur. De entree is vrij.

RIDDERKERK

Breimiddag
Op vrijdag 10 maart is er een breimiddag in Wijkcentrum West. Er is een klein clubje dames dat hier maandelijks komt breien, maar er mogen meer vrouwen en mannen bij. Er wordt van 13.30 tot 15.30 uur gebreid met eigen materialen. Wie gezellig mee wil doen betaalt € 3, inclusief koffie met iets lekkers. De breimiddag is één van de activiteiten die Facet Ridderkerk op vrijdag in Ridderkerk-West organiseert. Maandelijks is er film, bingo en een creatieve middag. Het deelnamegeld varieert van € 2,50 tot € 3. Voor meer informatie over deze activiteiten kan men contact opnemen met sociaal werker ouderen Jacqueline Revier: 0180 – 432 350 of jacqueline.revier@facetridderkerk.nl.

SLIKKERVEER

Koffieochtend in ’t Visnet
In ’t Visnet aan de Graaf Lodewijkstraat 25 is op donderdag 16 maart de maandelijkse koffieochtend voor buurtbewoners en andere belangstellenden. Iedereen die zin heeft in een praatje bij een kopje koffie of thee is deze ochtend welkom. Alle gelegenheid om anderen te ontmoeten is er van 10.00 tot 11.30 uur.