Uitje voor bewoners van Ridderkerk-West

Het Wijkwest Idee Team organiseert op dinsdag 2 mei een dagje uit voor volwassenen uit Ridderkerk-West.

Het wordt “Rotterdam in hogere sferen” met een bezoek aan het UFO restaurant. Langzaam ronddraaiend tot op 42 meter kan men genieten van het uitzicht en een uitgebreide lunch met soep en lekkers van de grillplaat. Na twee uur stapt men weer in de bus voor een rit naar de Spido voor een havenrondvaart.
Het vertrek is om 11.15 uur vanaf de opstapplaats aan de Boksdoornstraat 80. Rond 16.45 uur is men hier weer terug. Deelname kost slechts € 5 per persoon, in de bus te voldoen.
Aanmelden kan tot 13 maart telefonisch bij Nelly de Groot: 0180-410384 of Cor van Loo: 0180-417278.

Herinneringsroute bij Aafje Reyerheem

Op vrijdag 17 maart is er een herinneringsroute bij Aafje Reyerheem in Ridderkerk. Men kan deze middag terug in de tijd met veel foto’s van het ‘oude’ Ridderkerk.

De herinneringsroute wordt om 13.30 uur geopend. Daarna kan men de route die is uitgezet in Reyerheem vrij lopen. Na afloop is men voor een hapje en een drankje welkom op het ontmoetingsplein. Vanaf 15.00 uur zorgt het Shantykoor Rotterdam voor gezellige zang en muziek. De herinneringsroute sluit om 16.00 uur.
Aanmelden voor deze middag is niet verplicht, maar wordt wel op prijs gesteld. Men kan zich aanmelden via: info@dementievriendelijkridderkerk.nl / 0180 - 432350 of bij Franny de Wit: fdwit@aafje.nl / 06 46642068.
Deze middag is een samenwerking van Dementievriendelijk Ridderkerk en het Ontmoetingsplein van Aafje Reyerheem.

Kampmidweek voor kinderen in Bladel

Jaar in jaar uit verzorgt de Stichting Wijkactiviteiten Slikkerveer een kampmidweek voor kinderen in de leeftijd van 7 tot en met 12 jaar. Alleen kinderen die op de basisschool zitten mogen mee.

Dit jaar zijn de kampdagen van 1 tot en met 5 mei 2023. Op maandag 1 mei is het vertrek met een luxe touringcar naar het Kampgebouw de Vorselse Molen in Bladel, waar de kinderen vrijdag weer worden opgehaald. De hele week staat in het teken van lekker samen buiten spelen, gezelligheid en een bonte avond.

Alles inbegrepen
Deelname kost € 45,00 per kind, inclusief alle kosten voor vervoer, logies, eten, drinken enz. Er komen verder geen kosten. Voor ouders met weinig financiële mogelijkheden heeft de organisatie mogelijkheden. Men kan hierover in vertrouwen contact opnemen.
Aanmelden voor de kampweek kan via: 06-40988261 of info@sws-slikkerveer.nl met vermelding van de naam van het kind, de leeftijd c.q. geboortedatum en de adresgegevens. Ook voor meer informatie kan men bellen of mailen.