Zangavond met Pieter Heijkoop voor Malawi

Op zaterdag 11 maart wordt in de Bethelkerk in Ridderkerk een psalmzangavond met bovenstem gehouden. Organist Pieter Heykoop zal deze avond de psalmen begeleiden.

Het thema van de zangavond is “Psalmen rond biddag”. Medewerking verleent de Bovenstemgroep Hardinxveld-Giessendam e.o. De avond staat onder leiding van dominee R.J. Oomen.
De zangavond wordt georganiseerd door de Alblasserdamse werkgroep voor de stichting Timotheos. De opbrengst van de te houden collecte is bestemd voor de hulp in Malawi, waar Timotheos actief is. Veldwerker Bep Kok hoopt deze avond te vertellen over haar werk in dit Afrikaanse land.
De psalmzangavond in de kerk van de Gereformeerde Gemeente aan de Anjerstraat 2 begint om 19.30 uur. De toegang is vrij.

Zingen rond thema "Lijdenstijd en Pasen"

Op vrijdag17 maart is er een zangavond met het thema “Lijdenstijd en Pasen” in de Bethelkerk te Ridderkerk. Het Ridderkerks Mannenkoor en kinderkoor ‘Comt nu met sangh’ zingen psalmen en liederen rondom dit thema.

Ds. Mulder heeft de algehele leiding. Bert Roest bespeelt het orgel en Eline Kramer dwarsfluit. De collecte is bestemd voor Het Visnet: het Evangelie naar Romakinderen in Roemenië. Ilias Psilos zal een korte toelichting geven over het werk dat de familie daar hoopt te gaan doen. Kort na deze zangavond hoopt het gezin te vertrekken.
Na afloop is er gelegenheid tot koffie drinken met wat lekkers erbij; Ilias en Mihaela zijn aanwezig om vragen te beantwoorden.
De zangavond in de kerk aan de Anjerstraat 2 begint om 19.30 uur. De kerkdeuren staan vanaf 19.00 uur voor iedereen open.

Mantelzorgcafé over "Werk en Mantelzorg"

Op donderdag 16 maart is er weer een mantelzorgcafé bij Aafje Reyerheem aan de Torenmolen 1 in Ridderkerk-Drievliet. De avond heeft dit keer het thema “Werk en Mantelzorg”. Er wordt over gesproken van 19.30 tot 21.00 uur. Alle mantelzorgers zijn welkom vanaf 19.00 uur. Deelname is gratis.
Aanmelden is wenselijk, maar niet verplicht: 088-8231017, dl­­_mantelzorgcaferey@aafje.nl, 0180-432 350 of  info@facetmantelzorg.nl. Het mantelzorgcafé is een samenwerking van Facet mantelzorg en Aafje