Romeo Battisti exposeert bij galerie Imspa
Romeo Battisti exposeert bij galerie Imspa Foto:

Maskerade met een Italiaans tintje bij galerie Imspa

Op zondag 12 maart start bij Galerie ImSpa in Ridderkerk de expositie met werk van Romeo Battisti. Hoe komt deze Italiaan in Ridderkerk verzeild?

In 2019 maakten de galeriehouders Impelmans kennis met Romeo en zijn werk op de "Fiera Mondiale del peperoncino" in Riëti, Italië. Speciaal voor dit jaarlijks terugkerende feest had "Spazio 121 Arte" een expositie rondom dit thema samengesteld. Ze raakten aan de praat en de belangstelling voor een expositie in Nederland was geboren. Helaas heeft Covid een en ander vertraagd, maar nu is er alnsog een mooie expositie van heel bijzonder werk. Is het Oosters? Zijn het maskers? Het zijn vragen die dit werk oproept.
De opening op zondag 12 maart wordt een echte vernissage. Belangstellenden zijn dan van harte welkom. Rond 15.00 uur is er een klein muzikaal intro en daarna kan men kennismaken met Romeo en zijn werk. Galerie Imspa (Scheepmakerstraat 23) is geopend op donderdag t/m zondag van 13.00 tot 17.00 uur. Bezoek op andere uren is mogelijk op afspraak: 0031653268995 / 0031653511235 of
imspa@imspa.com. Voor deze expositie gaat speciaal dank uit naar Bergwerf Transport, dat het vervoer van de kunstwerken uit Italië mogelijk heeft gemaakt.