Het loopt nog niet voor het koppel Beenes/Weijers
Het loopt nog niet voor het koppel Beenes/Weijers Foto:

Taveri verliest staartduel

De tafeltennissers van HBM Dakbedekking/Taveri hebben afgelopen vrijdagavond een gevoelige nederlaag geleden.

Het team uit Ridderkerk bevond zich op de laatste plaats van de ranglijst en was een overwinning in de thuiswedstrijd tegen een directe concurrent in de strijd tegen degradatie, Avanti uit Hazerswoude, zeer gewenst. Er werd echter een gevoelige 3-7 nederlaag geleden. Bij een 0-4 tussenstand leek het zelfs een catastrofale avond te worden en viel uiteindelijk de ruime nederlaag zelfs nog mee.
Patrick Weijers wist nog twee partijen in het enkelspel te winnen. Hans Stapels wist daar nog een punt aan toe te voegen. Robert Beenes gaat steeds beter spelen met zijn nieuwe materiaal maar dit leidde echter nog niet tot een winstpartij.
Het dubbelspel wil dit seizoen nog niet zo vlotten. Het normaliter sterke koppele Beenes/Weijers wacht nog steeds op zijn eerste overwinning en ook vrijdag ging het duo nipt ten onder.
Door de ruime nederlaag zijn de Ridderkerkers, precies halverwege de competitie, nog vaster op de laatste plaats beland en lijkt handhaving een bijna onmogelijke opgave.
Er is nog een minieme kans maar dan zal er komende vrijdagavond in de thuiswedstrijd tegen Gorkum een monsterscore behaald moeten worden.