Paasevent met Pipowagen

De gezamenlijke kerken in Ridderkerk organiseren dit jaar weer een Paasevent. Op zaterdag 1 april zijn er activiteiten op het Sint Jorisplein. Kinderen van 4 t/m 12 jaar mogen knutselen in een Pipowagen. Tijdens het knutselen wordt het paasverhaal uit de Bijbel verteld. Er kan om 10.00, 11.00, 12.00, 13.00 en 14.00 uur worden meegedaan. Kinderen moeten uiterlijk 24 maart met een voorkeurstijd aangemeld zijn : hartvoorkidsridderkerk@gmail.com.

Hulp bij aangifte

Facet Ridderkerk biedt net als voorgaande jaren hulp bij het doen van uw aangifte inkomstenbelasting. Om een afspraak te maken of voor meer informatie neemt u contact op met Facet Ridderkerk via 0180 - 432 350 of angskomen op het kantoor aan de Schoutstraat 5 (maandag t/m donderdag van 9:00 tot 17.00 uur en vrijdag van 9:00 tot 12.30 uur). Wie aangifte wil laten doen door Facet heeft een machtigingscode nodig. Deze kan men telefonisch aanvragen via 088-1236555 of via de website van DigiD.

Pumptrackbaan bij de rivier

De gemeente Ridderkerk wil een pumptrackbaan aanleggen op een terrein bij rivier De Noord. Voor de aanleg is al een vergunningaanvraag ingediend. Het college heeft voor de aanleg van de pumptrackbaan het terrein bij de laatste loods van Smit Slikkerveer op het oog. Burgemeester en wethouders willen dit gebouw van sloop redden door het van Rijkswaterstaat over te nemen. In het daarnaast langs de rivier gelegen terrein wordt ruimte gezien voor een pumptrackbaan. Een pumptrackparcours is een kruising tussen een BMX-baan en een skatepark.