Een mooie cheque van het Snuffelpand

Giften van Snuffelpand deze maand voor drie organisaties

RIDDERKERK - Deze maand doneert het Snuffelpand 2000 euro aan Stichting Tomoka Support t.b.v. de bouw van toiletten in drie dorpen in Togo; 1000 euro t.b.v. het 13e internationale congres voor vredesvrouwen uit landen van de voormalige Sovjet-Unie en 500 euro aan het Rode Kruis voor voedselhulp voor mensen in Nederland.

Tomoka heeft het plan om in drie dorpen in de regio Kpékéta duurzame toiletten te bouwen. Het worden biofill-latrines: toiletten die de uitwerpselen opvangen, waarna dit als mest gebruikt kan worden voor de groentetuinen. Het vredescongres zal van 9-23 juli voor de dertiende keer plaatsvinden. De Ridderkerkse Vrouwen voor Vrede hopen dat vrouwenorganisaties uit omringende landen die onder invloed van Rusland staan een belangrijke rol kunnen spelen bij het afremmen van de oorlog.
Het Rode Kruis helpt mensen met financiële problemen met boodschappenkaarten, zodat ze zelf in de supermarkt kunnen kopen wat nodig is.
Ook deze maand is het Snuffelpand bij het Dillenburgplein elke woensdag en zaterdag open van 11.00 - 15.00 uur. Bij de Meubelshowroom aan de P.C. Hoofstraat (tegenover de Dierenkliniek) is men alle woensdagen en de eerste zaterdag van de maand welkom. Tijdens de openingsuren kunnen ook spullen ingeleverd worden.