Felicitaties voor het echtpaar Van Dam
Felicitaties voor het echtpaar Van Dam Foto:

Zestig jaar getrouwd

Burgemeester Attema was op 25 april op felicitatiebezoek bij het zestigjarig paar Van Dam-Verhoeff. Zij huwden op 25 april 1963 in Rotterdam. De twee leerden elkaar kennen op de kweekschool. De heer Van Dam vond daarna een betrekking binnen het vormingsonderwijs en zijn echtgenote ging aan de slag als kleuterjuffrouw. Na de bruiloft woonde het paar aan de Middelharnisstraat in Rotterdam. Toen ze met twee kinderen niet voor een groter huis in in aanmerking kwamen, werd besloten om te reageren op de eerste en beste advertentie van een school in een andere gemeente. Dat werd De Reijer Mavo (het latere Gemini College), waar de heer Van Dam aan de slag ging als leraar wis- en natuurkunde en ook scheikunde. Mevrouw Van Dam kon overstappen naar de Blaakschool, later De Piramide. De laatste jaren van haar loopbaan stond ze als invalster voor de klas op De Noord in Ridderkerk-Oost. Het paar woont aan de Bilderdijklaan.

Films van Cine '67 over de oorlog

TV Ridderkerk vertoont deze week twee films van leden van filmclub Cine '67. T/m zaterdag 6 mei zijn om 14.00 en 16.00 uur de documentaire "Yad Vashem”, "Vrijheid na 75 jaar” en de animatiefilm "Sweet Romance”.