VAN WIJK TOT WIJK

BOLNES

Zwerfvuilactie

Op zaterdag 6 mei wordt er weer zwerfvuil opgeruimd in Bolnes. Vrijwilligers gaan tussen 9.00 en 12.00 uur de wijk in om de rommel van straat te halen. Iedereen die mee wil helpen kan zich ’s morgens melden bij het “Bolwerk” van Buurtpreventie Bolnes aan de De La Reijstraat.

Bakolie voor Voedselbank

In samenwerking met de Herv. Boezemkerk zamelt de Protestantse Gemeente te Bolnes op zaterdag 6 mei producten in voor de Voedselbank Ridderkerk. Dit keer hoopt men in het bijzonder op het verkrijgen van zonnebloemolie, olijfolie, vloeibare boter, potten of blikken met groente, ontbijtkoek, pindakaas, jam en andere houdbare producten. Inleveren kan zaterdagmorgen tussen 11.00 en 12.00 uur bij de kerk aan de Pretoriusstraat 56.

Samen aan Tafel

Op vrijdag 12 mei is er weer een gezellige maaltijd voor kerk en buurt in de zaal van de :Kerk aan de Maas” aan de Pretoriusstraat 56. De kerk organiseert deze maandelijkse maaltijden samen met cateringbedrijf De Groene Pollepel. Veel buurtgenoten hebben de weg naar deze maaltijden al gevonden, maar er is plaats voor meer mensen. De prijs is € 7,50 voor een heerlijk driegangendiner. Met dieetwensen kan rekening worden gehouden en ook vervoer kan geregeld worden. De gasten zijn welkom vanaf 17.30 uur, het diner begint om 18.00 uur. Aanmelden kan tot maandag 8 mei bij Wil Wendrich, scriba@pgbolnes.nl, 0180 487050 / 06 820 66 497.

RIDDERKERK

Spullen voor Voedselbank

Net als voorgaande maanden zamelt de Protestantse gemeente De Levensbron weer goederen in voor de voedselbank Ridderkerk. Op zaterdag 6 mei kunnen houdbare producten tussen 10.00 en 11.00 uur ingeleverd worden bij de kerk aan de Jan Luykenstraat 10.

Financieel spreekuur

In “De Huiskamer van Ridderkerk” is op woensdagmorgen 12 mei een financieel spreekuur. Tussen 9.30 en 11.30 uur kan men terecht in een apart lokaal aan de Sint Jorisstraat 8 Iedereen is deze ochtend ook welkom voor het drinken van een kopje koffie.

Rommelmarkt

Op zaterdag 13 mei is er een rommelmarkt bij de Sionskerk aan de Baden Powellstraat 2 in Ridderkerk. Er worden ongeveer vijftig kramen opgebouwd voor de verkoop van leuke en lekkere spullen. De verkoop is van 10.00 tot 15.00

RIJSOORD

Mannenkoor

Het Slikkerveer Chr. Mannenkoor verleent op zondag 7 mei medewerking aan de middagdienst in de hervormde kerk van Rijsoord. Zo vaak zingen de mannen niet in Rijsoord, dus het is een unieke gelegenheid om ze in de kerk aan de Rijksstraatweg 43 te horen. De samenkomst begint om 17.00 uur.