DJ School van de Muziekschool in De Loods

Vanaf donderdag 11 mei biedt De Loods in Ridderkerk in samenwerking met de Muziekschool een unieke kans voor jongeren die willen leren DJ'en: een gratis 10-weekse DJ school! Leer alles over het vak van een DJ en ontwikkel je vaardigheden op de draaitafels.

Wie meedoet leert alles over het mixen van muziek, het gebruik van effecten en het opbouwen van een setlist. Na tien weken is met de geleerde vaardigheden de basis gelegd om eigen DJ-carrière te kunnen starten.

De cursus wordt geleid door professionele docenten die hun ervaring en kennis graag delen. Voor deelname is ervaring niet nodig Het enige wat men nodig heeft, is enthousiasme en passie voor muziek. Het genre maakt niet uit, house, techno, hiphop of pop houdt, deze DJ-school biedt voor elk wat wils.

Beperkte plaatsen

De lessen vinden plaats op donderdagavonden van 20.00 tot 22. 00 uur tijdens Loods Lokaal. Er is maar een beperkt aantal plaatsen beschikbaar, dus snel aanmelden! . Opgeven kan door het sturen van een mail naar: info@deloodsridderkerk.nl of een DM te naar @loodsridderkerk op Instagram.

Loods Lokaal

De DJ School vindt plaats tijdens Loods Lokaal. Loods Lokaal is een wekelijkse avond in De Loods dat volledig in het thema staat van lokaal talent, ontwikkeling en ontmoetingen. Beginnend tot ervaren talent is welkom om hier aan zijn of haar skills te werken en contacten te leggen met andere artiesten.
Voor meer informatie: www.deloodsridderkerk.nl.

Concert van Sursum Corda en Harpe Davids

Op vrijdag 12 mei geven de Chr. Muziekvereniging Sursum Corda Rijsoord en de Chr. Muziekvereniging Harpe Davids Ridderkerk een gezamenlijk concert.

Het voornemen voor dit concert ontstond al vóór de coronapandemie maar kon uiteraard toen niet doorgaan. Dit jaar is het de muziekverenigingen wel gelukt om samen een datum te vinden en het concert in te plannen. De ‘dubbel’ gaat plaatsvinden in de Gereformeerde Kerk aan de Rijksstraatweg 95-97 in Rijsoord, Het concert begint om 19.30 uur. De kerkdeuren zijn vanaf 19.00 uur open. De toegang is gratis.

Samen in finale

Tijdens het concert zullen beide orkesten én de drumband van Sursum Corda zich presenteren. Naast twee mooie concertmarsen als opening en slotnummer worden ook werken gespeeld uit de films Grease en Tintin. De twee finalestukken zullen door beide orkesten gezamenlijk worden gespeeld. Dan zal te horen zijn hoe een fanfare en harmonie orkest een mooie combinatie kunnen vormen.