Klikomisbruik!

Wat was mijn vader boos! Hij ging zijn geleegde kliko van straat ophalen. Althans; dat dacht hij. Hij komt op straat, ziet een kaartje aan de kliko bungelen, waar op staat dat de kliko niet geleegd is omdat er materialen in zitten, die er niet in horen.
Mijn vader tilt het deksel op en tot zijn grote verbazing ziet hij: grote stukken beton en een flinke hoeveelheid grond. Wie doet zoiets? Mijn vader is 87 jaar oud en kreeg de zware kliko amper in beweging. Omdat de kliko’s ’s morgens vroeg al worden geleegd zet mijn vader deze de avond ervoor aan de straat. Wellicht is de dader ’s nachts bezig geweest om zijn afval te dumpen in een kliko waar toch niet zoveel in zit, met de gedachte: “zo, dat ben ik ook weer lekker kwijt”.
Het zou mooi zijn als degene die dit heeft gedaan even rustig gaat zitten nadenken over zijn/haar gedrag. Nog mooier als hij/zij excuses zou aanbieden (dat kan via deze krant). Ik verwacht er eerlijk gezegd niet veel van, maar aan de andere kant: ‘de wonderen zijn de wereld nog niet uit’.

Marja Vermeer

Ecologische groenvisie?

Wij willen meer grip krijgen op de zaagwerkzaamheden die door onze aannemers worden uitgevoerd. Onze toezichthouders en ik zullen duidelijker aangeven welke exemplaren volgens ons beheerplan wel of niet in de bosplantsoen- en bosvakken gekapt kunnen worden.
Aldus een vertegenwoordiger namens de gemeente Ridderkerk. Hieruit kan je concluderen dat volwassen multifunctionele bomen zonder enige controle te Ridderkerk (on) willekeurig worden vermoord . Waar halen wij het recht vandaan om dit te doen zonder enig mededogen?
Iedere boom die gekapt is (tenzij ziek of echt in de weg) is er een te veel – Wordt dit wel als zodanig door de gemeente en haar aannemers gerealiseerd hoe waardevol bomen zijn voor het milieu. Blijkbaar dus niet.
Over het Reijerpark wordt er gezegd door deze vertegenwoordiger van de gemeente het groeit wel weer in de voorjaarsmaanden . Oh ja ik heb nog nooit meegemaakt dat omgehakte bomen weer uit zichzelf gaan groeien.
U behoort te weten dat in het Reijerpark honderden bomen onnodig gewoon zijn weggehaald . Minder groen dus en nog meer geluid . Snoeien in een beheerplan is zeker nodig om dit parkbos te beheersen maar wat er hier gedaan is buiten alle proporties . Is dit de ecologische groenvisie die de gemeente Ridderkerk voor ogen heeft?

Pim Tibboel

Volgspot Drechtstreek op TV Ridderkerk

TV Ridderkerk start deze maand met het uitzenden van “Volgspot Drechtstreek”. Dit is een programma van Via Cultura en RTV Papendrecht over het theater in onze regio.

Presentator is Peter de Liefde. Hij heeft in komende aflevering twee bezoekjes aan respectievelijk ‘Het Weeshuistheater’, met een interview met Ellen Honings en een repetitie van de kerkmusical De ‘Toren van Babel’, waarbij Peter in gesprek gaat met schrijver en regisseur Yara van Engelen. Daarnaast is er een gesprek aan tafel met Francesco Daniël en Nathalie Diender, die Zorro en Inez spelen in ‘Zorro de Musical’, welke in juni te zien is in het Energiehuis. Francesco zingt in het programma live twee liedjes en uiteraard zal ook Peter de Liefde zingen.
De agenda van de komende maand van de theaters Cascade, Kunstmin en De Willem wordt doorgenomen, waarbij ook nog eens een zestal trailers van voorstellingen die in de agenda worden genoemd te zien zijn.
“Volgspot Drechtstreek op TV Ridderkerk te zien vanaf vrijdag 12 mei t/m zondag 14 mei om 16.00 uur en 20.00 uur.

TV Ridderkerk is te zien op het digitale Ziggo kanaal 46 (mediabox) en kanaal 336 (CL+ module), KPN kanaal 1377, T-Mobile kanaal 767, Tele2, Vodafone, Solcon en via de mobiele APP RTV-Ridderkerk.

’t Hobby Schuurke in Drievliet gaat stoppen

Na ruim 15 jaar gaat de winkel aan het Vlietplein in Ridderkerk-Drievliet sluiten. Op zaterdag 27 mei is de laatste dag dat de hobbywinkel open is.

Om diverse redenen is het niet meer rendabel om de fysieke winkel voort te zetten. Men kan wel gebruik gaan maken van de webwinkel. Deze wordt na de sluiting van de winkel aangevuld met de nog resterende en de nieuwe artikelen. Vanaf nu zijn er al diverse kortingen. Deze worden iedere week steeds hoger. Cadeaubonnen en volle spaarkaarten kunnen tot uiterlijk 27 mei ingeleverd worden. De winkel is de laatste weken van het bestaan open van woensdag t/m zaterdag.