Schapenscheren bij Dierenhof

RIDDERKERK - Op zaterdag 20 mei is er schapenscheerfeest bij kinderboerderij De Dierenhof in Ridderkerk. Tussen 10.00 en 16.00 uur worden de schapen van hun wollen vacht bevrijd. Het schapenscheren vindt plaats op het weiland van de dwerggeiten.

Om 11.00 en 13.00 uur zijn er roofvogelshows op het achterste weiland. Bij de stallen zijn demonstraties wol spinnen en kaarsen maken en kan men voor een klein bedrag een eigen glas graveren. Kinderen kunnen met een strippenkaart voor € 3 langs verschillende activiteiten. Ze kunnen onder meer koekhappen, schminken, een schaapje maken en het gewicht van een konijn raden. De strippenkaart is ook goed voor limonade en snoep. Als extra attractie is er ook een springkussen. De toegang tot de kinderboerderij in het Oosterpark is gratis.