Het koor De Dukdalf zingt op het Sint Jorisplein

Zomeravondconcert van het koor De Dukdalf

RIDDERKERK - In de reeks Zomeravondconcerten van de SER is het vrijdagavond 19 mei de beurt aan het koor de Dukdalf uit Ridderkerk.

Dit koor werd in 2002 werd het dit koor opgericht. De naam is ontleend aan de dukdalf die voor het oude buurthuis in Slikkerveer stond. Het buurtgebouw kreeg ook de naam De Dukdalf.
In de afgelopen twintig jaar hebben er veranderingen bij het koor plaatsgevonden. Aanvankelijk waren het alleen dames die zongen, maar geleidelijk aan kwamen er ook heren het koor versterken. De groep werd in het begin begeleid door een accordeonist. Nu wordt er gebruik gemaakt van muziekbanden.

Nederlands repertoire
Wat niet veranderde was de keus voor Nederlands repertoire. Denk aan de liedjes van Jan Smit, Nick en Simon en Frans Bauer, Marianne Weber en Dana Winner. Ook populaire liedjes ‘uit de oude doos’ worden niet vergeten door het koor.
De Dukdalf treedt hiermee op in verpleegtehuizen, op korenfestivals en overal waar ze voor een optreden gevraagd worden.
Het zomeravondconcert onder de ‘tent’ van winkelcentrum Ridderhof begint om 19.30 uur. Er is een beperkt aantal stoelen voor mensen die er zittend van willen genieten.