Wethouder Fleur Stip opende de opgeknapte speeltuin
Wethouder Fleur Stip opende de opgeknapte speeltuin Foto:

Feest met sociaal tuinieren

Wat een feest afgelopen zaterdag in de Hortensiastraat! Na de opening van het buurtfeest door wethouder Fleur Stip en directeur Wooncompas Harro Zanting, werden maar liefst zeven tuinen aangepakt door hoveniersbedrijf VDBH West en vrijwilligers van Present Ridderkerk. In de voorbereidingen was ook de speeltuin helemaal opgeknapt door VDBH West. Deze werd in de middag feestelijk geopend door wethouder Fleur Stip, uiteraard met hulp van de kinderen zelf. Na de openingshandeling werd iedereen nog getrakteerd op een Tuk Tuk ijsje.
Met Sociaal Tuinieren doorbreekt Stichting Present het isolement van kwetsbare mensen én zorgen zij voor meer groen in de wijk. Dat doen ze in samenwerking met Wooncompas, Facet, gemeente Ridderkerk en een hovenier. Dit keer werd het gecombineerd met het NK Tegelwippen en een snoeiworkshop georganiseerd vanuit het Vrijwilligerssteunpunt. Tussendoor waren er lekkere poffertjes, want van tuinieren wordt je hongerig! Pameijer aan de Hortensiastraat zette haar gebouw open en hielp aan alle kanten mee, WijkIdeeTeam Oost sponsorde koffie, thee, iets lekkers en de bedankjes voor de vrijwilligers. Juist door de intensieve samenwerking van alle partijen was het zo’n succes. Dat de zon ook een flinke duit in het zakje deed was mooi meegenomen en vooral welverdiend!
In september gaan Present Ridderkerk, Facet, Wooncompas en gemeente het weer organiseren. Dit maal in Bolnes. Zet 23 september alvast in uw agenda, want alle hulp is altijd van harte welkom!