De start van de Kleine Kraaienrun
De start van de Kleine Kraaienrun Foto:

Jong en oud aan de start bij Kraaienrun

De Kraaienrun bracht zaterdagmorgen ruim 300 lopers aan de start. Even voor elf uur begonnen 125 deelnemers aan de vijf kilometer en vertrokken 182 runners voor de 10 kilometer.

Het snelste terug bij het finishdoek was Leendert van der Lugt. De Alblasserdammer legde de vijf kilometer af in 16 minuten en 35 seconden. Maarten Dubbeld uit Barendrecht was met een tijd van 17:36 tweede. Patrick de Klerk uit Zevenbergen noteerde met 18:12 de derde tijd. De Barendrechtse Lindsey Faken kwam als zevende over de streep en was met 19:52 de snelste dame.

Op de 10 kilometer was Raymond Brugmans de rapste. De Ridderkerker was na 35 minuten en 47 seconden weer terug. Plaatsgenoot Bart Korteweg was tweede met 37:44. Danny Verheezen maakte de Ridderkerkse top drie compleet met een tijd van 38:27. Snelste vrouw was Petra Sloots uit Brielle, die finishte op 41:58 en overall zevende was.

Kleine Kraaienrun

Bij de Kleine Kraaienrun stonden ruim zestig jongens en meisjes, enkele ouders en een hond aan de start. Het rondje op het wielerparcours (1700 meter) werd het snelste gelopen door de 11-jarige Thijmen de Otter, een talent van de Barendrechtse atletiekvereniging Energie. Maurits Priester (12) van vv Rijsoord werd tweede. Hij bleef in de laatste meters Jurre Scholten (11) van CAV Energie voor.

De snelste meisjes waren de organisatie ontgaan. Voorbij de streep was men zo druk met het uitdelen van medailles dat men niet in de gaten had dat er tussen de snelle jongens ook een paar meisjes over de streep kwamen. Na navraag bij ouders werd Noa Bestebreurtje tot winnares uitgeroepen.