Het zend lokt weer voor de handballers van Saturnus '72
Het zend lokt weer voor de handballers van Saturnus '72 Foto:

Handballen op het zand bij Saturnus '72

De Ridderkerkse handbalvereniging Saturnus’72 gaat weer beginnen met beachhandbal. Nu de dagen langer worden en het zonnetje steeds meer tevoorschijn komt, lokt het zand weer.

Bij Saturnus ’72 is men al redelijk wat jaren bezig met beachhandbal. Waar ze dit eerst deden op het strand in van Rockanje of op geïmproviseerde veldjes ergens in een park, is dat al enige jaren niet meer nodig. De club beschikt sinds 2020 over haar eigen beachhandbalveld in het Reijerpark.

Veel sneller

Wat Beachhandbal anders maakt dan ‘gewoon’ handbal is dat het veel sneller gaat, er kunnen dubbele punten gescoord worden en uiteraard is het op het zand.
Maar vooral de gezelligheid op en om het veld maakt van beachhandbal altijd een feestje. Er is geen toernooi of wedstrijd waarbij de muziek niet net een tandje harder staat dan gebruikelijk, waar de tap rijkelijk vloeit en ook de BBQ staat eigenlijk bijna altijd aan. Handballen in zomerse sferen.

NK-team

Ook dit jaar heeft de Ridderkerkse handbalclub een NK-team dat gaat strijden om deel te mogen nemen aan de Nederlandse kampioenschappen. Verder is er een aantal recreatieve teams die naast hun trainingen ook op toernooi gaan en oefenwedstrijden zullen spelen in de eigen `zandbak` van Saturnus '72.
Dit alles onder begeleiding van gecertificeerde beachhandbaltrainers en scheidsrechters. Elke woensdag is er een speciale beachhandbal avond op het sportpark in Ridderkerk-West. Op deze avond maakt de club er een feestje van en hoopt velen dit seizoen te zien verschijnen op het beachveld aan de Kastanjelaan 30.

Elke jeugdcategorie

Saturnus ’72 biedt op het het zand trainingen aan op verschillende dagen in de week voor elke jeugdcategorie. Op de maandagen is er ruimte voor de jeugd en eventueel wedstrijdjes op uitnodiging tussen 17.30 en 19.30 uur. Aansluitend is er extra technische training voor de dames DA.
Op woensdag zijn er trainingen voor E+,(17.30 tot 18.30 uur) MD/MC (18.30 tot 19.30 uur), JD/JC (19.30 tot 20.30 uur) en DS/DA (20.30 tot 22.00 uur).

Voor een kennismaking zijn belangstellenden van harte welkom bij de trainingen en in de kantine van Saturnus '72. Voor meer informatie kan men contact opnemen via: info@saturnus72.nl