VAN WIJK TOT WIJK

RIDDERKERK

Bingo in Wijkcentrum West

Facet Ridderkerk organiseert vrijdag 19 mei een bingomiddag in Wijkcentrum West. De bingomolen draait van 13.30 tot 15.30 uur. Er worden acht rondes gespeeld en er zijn zestien prijzen te winnen. Een bingoplankje kost € 4 per stuk. Bij het eerste plankje krijgt men een kopje koffie of thee.

Kledingverkoop

Op 19 en 20 mei is er verkoop van mooie tweedehands kinder- en dameskleding in de Huiskamer van Ridderkerk. Het tweedehands goed wordt voor kleine prijsjes aangeboden aan de Sint Jorisstraat 8 op vrijdag van 10.00 tot 16.00 uur en zaterdag van 9.30 tot 12.00 uur.

'Verhalenschenker'

“Verhalenschenker” Nico van Lent verzorgt op maandag 22 mei het programma bij de Ridderkerkse Vrouwen van Nu. Deze afdelingsbijeenkomst is in een zaal van de Levensbron aan de Jan Luykenstraat 10. Voorafgaand is er van 18.30 tot 20.00 uur een “bring & buy”. Het bezoeken van deze verkoping is gratis. Voor het bijwonen van de verhalenavond betalen niet-leden € 6,50, inclusief een kopje koffie of thee.

Excursie in Crezéepolder

Op dinsdagavond 23 mei organiseert de Natuurvereniging Eiland IJsselmonde een vogelexcursie in de Crezéepolder. Er wordt om 19.00 uur verzameld op de parkeerplaats aan de Oostmolendijk, aan de zijde van de A15. De wandeling zal ongeveer twee uur duren. Aanmelden kan via: www.natuurvereniging-ijsselmonde.nl.

BOLNES

Bingomiddag

De Pensionado’s on tour presenteren op zaterdag 20 mei heeft een bingomiddag in een zaal van de Protestantse Gemeente aan de Pretoriusstraat 56. Om 14.00 uur gaat de molen draaien voor de eerste ronde. De zaal is vanaf 13.30 uur open voor iedereen die mee wil doen.

Creatief voor Pinksteren

Op dinsdag 23 mei is in de Kerk aan de Maas een creatieve middag. Men kan deze middag werken aan een hart met symbolen die met inspiratie te maken hebben. De harten zijn beschikbaar, evenals de materialen om mee te werken. Er zijn ook sjablonen en voorbeelden. Er zal ook uitleg zijn over de herkomst van kleuren en van symbolen uit het Pinksterverhaal. De middag in de kerk aan de Pretoriusstraat 56 begint om 13.30 uur. Deelname kost € 5. Aanmelden kan tot en met zaterdag 20 mei bij Annemarie Tamerius: 06 44 66 83 65 of aetamerius@gmail.com.

DRIEVLIET

Koffieochtend

Op donderdag 25 mei staan de deuren van de Ichthuskerk weer open voor iedereen die behoefte heeft aan een praatje onder het genot van een kopje koffie. Van 10.00 tot 11.30 uur is een ieder van harte welkom.

SLIKKERVEER

Koffieochtend in ‘t Visnet

Donderdag 25 mei is er de maandelijkse koffieochtend in 't Visnet aan de Graaf Lodewijkstraat 25. Deze ontmoetingsochtend is van 10.00 tot 11.30 uur.