Vier geslaagden van EHBO Bolnes
Vier geslaagden van EHBO Bolnes Foto:

Geslaagd voor EHBO-diploma

Bij EHBO-vereniging Bolnes zijn weer zes kandidaten geslaagd voor het EHBO-diploma. Onder leiding van de kaders Patrick en Sandra is door de cursisten hard gewerkt en geoefend met de leerstof en met de LOTUS mensen.
Want de nieuwe EHBO-ers moeten wel bewijzen, dat ze de handelingen voor eerste hulp onder de knie hebben. Daar hebben ze genoeg tijd voor gehad in 10 lessen. Na het examen in maart, dat met goed gevolg is afgelegd, was afgelopen week de afronding met het uitreiken van de diploma’s afgelopen week. Helaas was een cursist verhinderd bij dit feestje. Toegevoegd aan het EHBObestand in Ridderkerk Bolnes en Capelle aan de IJssel kunnen de nu gediplomeerde Mark U., Chelsey U., Sandra Z., Marjan H., Yuk Ling C., en Nathalie B.

Nieuwe cursus

Wie ook een EHBO diploma wil halen en bereid is hiervoor de 10 lessen te gaan volgen, kan zich vanaf 1 augustus aanmelden bij EHBO Bolnes. Inschrijven kan via: ehbobolnes@hotmail.com, met de vermelding van uw naam, adres en telefoonnummer. De leskosten zijn nog niet vast te stellen. Voor meer informatie kan men bellen naar 0180-487057.

Oefenen met AED

De EHBO- vereniging verzorgt in september ook weer lesavonden, waarop men kan leren hoe met een AED om te gaan. De les is op één avond, maar in Bolnes worden meerdere avonden aangeboden. Op elke avond kan de groep uit zes mensen bestaan. Daar mogen nieuwe kandidaten komen, maar ook diegenen die de herhaling van een eerdere cursus willen doen. Bewoners van Bolnes kunnen zich opgeven via ehbobolnes@hotmail.com. Deze les is gratis en wordt door de gemeente gesubsidieerd.

Spullen brengen voor rommelmarkt van woonvoorziening De Karper

Nog iets meer dan een maand dan houdt de woonvoorziening De Karper (voorheen de Bun) in Ridderkerk-Drievliet een rommelmarkt op 9 en 10 juni. Voor de inzameling van spullen is een container op de Karper 37 gezet. Dit jaar hoopt men ook een grote kraam met tweedehands kleren neer te kunnen zetten. Daar is veel tweedehands goed voor nodig. Kleding en andere spullen kan men afgeven aan de Karper. Wie het wil laten ophalen kan bellen naar 06 1030 3388 en 06 62360 1697.