Met een grote schaar door het lint bij het nieuwe pand
Met een grote schaar door het lint bij het nieuwe pand Foto:

Uitbreiding Van Pelt Recycling

Zaterdag 13 mei vond bij Van Pelt Recycling in Ridderkerk de opening plaats van een nieuw bedrijfspand. Deze bedrijfsuitbreiding werd feestelijk gevierd met de werknemers en hun familieleden.
Het pand aan de Klompenmakerstraat 20 is een uitbreiding naast de hoofdvestiging op Klompenmakerstraat 10. Van Pelt levert een grote bijdrage aan het duurzaam recyclen van elektronica- en metaalafval. Steeds meer materiaal wordt handmatig gedemonteerd. Hierdoor kunnen betere recycleresultaten worden behaald.

Montage-afdelingen

In het nieuwe pand komen demontage-afdelingen waar computers en ander ICT-materiaal handmatig uit elkaar worden gehaald. Ook de sociale werkplaats, waar mensen werken met een afstand tot de arbeidsmarkt, wordt hier gehuisvest. Met deze stap groeit Van Pelt Recycling verder door en kan zo een bijdrage leveren aan een circulaire economie.

Zonnebril op sterkte gevonden

Gevonden op de Oosterparkweg in Ridderkerk, ter hoogte van de kinderboerderij: een zonnebril op sterkte. Waarschijnlijk een damesmodel. Wie deze bril kwijt is kan contact opnemen met de vinder via 06 1632 8489.