Marcel Looy test Riny Spinhoven tijdens haar examen. Examinator Van Dongen kijkt toe Foto:

Riny (66) geslaagd voor aikido-examen

De 66-jarige Riny Spinhoven uit Ridderkerk heeft op 17 mei een prachtig examen afgelegd in de Japanse zelfverdedigingskunst aikido.

Zij werd door aikidoleraar Marcel Looy als voorbeeld gesteld voor de hele club. Examinator Pieter van Dongen gaf nog eens aan dat Riny zeer toegewijd is, maar ook altijd klaar staat voor anderen. Daarom was het voor Van Dongen een voorrecht om haar het vierde kyu-certificaat te overhandigen: "Veel mensen zoeken naar de zin van het leven. Aikido leert je om de zin in jezelf te zoeken. Je doet je oefeningen en je krijgt er heel veel voor terug: ,,Innerlijk geluk en vreugde zullen je ten deel vallen.”

Oudste van de club

Iedereen die ook aikido wil beoefenen in deze hectische tijd zal een keer met Riny te maken krijgen. Zij is als een van de oudste van de club een voorbeeld hoe je oud kunt worden en vitaal kunt blijven en zelfs stralen.
Wie dit ook wil ervaren is van harte welkom bij de trainingen in de gymzaal aan de Platanenstraat 6 in Ridderkerk-West. Er wordt veel gelachen en iedere deelnemer wordt in zijn of haar waarde gelaten. Er is geen competitie. Iedereen leert de technieken in eigen tempo.

Trainingen

Wie met Riny aikido wil beoefenen is welkom op de maandagavond vanaf 20.00 uur. Leraar is Marcel Looy. Of op de woensdagavond vanaf 19.00 uur voor Japanse yoga en vanaf 20.00 uur aikido onder leiding van Pieter van Dongen. Ook is er aikido op donderdagavond vanaf 19.30 uur of de zondagmorgen vanaf 9.30 uur onder leiding van Eddy Nuijten. Voor meer inlichtingen kan men bij de trainingen langskomen of bellen naar 0180-417135.
Veel informatie is te vinden op: www.zonzinkan.nl.