Van 26 t/m 29 juni kan er weer gefietst worden in de regio
Van 26 t/m 29 juni kan er weer gefietst worden in de regio Foto:

Voorinschrijving Fiets4daagse ZHZ

De 41ste editie van de Fiets4daagse Zuid-Holland Zuid wordt dit jaar gehouden van 26 t/m 29 juni. De voorinschrijving is van zaterdag 27 mei t/m zaterdag 24 juni. Daarna kan men bij de start nog inschrijven. Alle dagen meerijden is niet verplicht!

De Fiets4daagse ZHZ - met verrassende elementen waar onder een puzzel oplossen, diverse verrassingen onderweg, verloting met mooie prijzen voor iedere deelnemer - heeft nog steeds de lage voorinschrijfprijs van € 5. De verschillende routes die verreden kunnen worden zijn gericht op de regio. Met de keuzemogelijkheden van de diverse afstanden, 15, 30 of 60 kilometer, is er voor elke deelnemer wel een afstand die haalbaar is.

Voor en door de regio

De Fiets4daagse is gericht op het zuid/oostelijke deel van het eiland IJsselmonde. Door de goede bereikbaarheid van de start en finish aan de Vlasstraat, bij de voetbalvereniging Rijsoord, verwachten de organisatoren dat er niet alleen weer vele deelnemers uit Ridderkerk meedoen, maar ze richten zich ook op deelnemers uit de omliggende plaatsen zoals Zwijndrecht, H.I.Ambacht, Barendrecht en Heerjansdam. De routes van de 15 en 30 kilometer zullen langs de mooiste plekjes gaan die onze regio te bieden heeft. De starttijd ligt tussen 17:30 en 19:00 uur.
De Fiets4daagse start op maandag 26 juni en eindigt op donderdag 29 juni door de dan altijd feestelijke en verkeersvrije Mauritsweg en Vlasstraat. De deelnemers kunnen zich voor € 5,00 p.p. inschrijven bij één van de inschrijfadressen, ook in Barendrecht, Heerjansdam, H.I. Ambacht en Zwijndrecht. Zie ook www.fiets4daagsezhz.nl.

Recreatief zwemmen in het pinksterweekend

In zwembad de Fakkel kan er het gehele pinksterweekend volle bak gezwommen worden. Beide pinksterdagen zal ook het animatieteam in het Ridderkerkse bad actief zijn.

Het zwembad is op zaterdag 27 mei geopend van 10.00 tot 16.30 uur. Op Eerste en Tweede Pinksterdag kan gezwommen worden van 10.00 tot 16.30 uur. Naast het recreatiebad is dan ook het wedstrijdbad geopend. Beide dagen is er tot 13.00 uur banenzwemmen.
Het animatieteam van De Fakkel zal op beide pinksterdagen op meerdere momenten van de dag spellen organiseren. Kinderen kunnen dan meedoen aan estafettes, onderwaterspelen en glijbaanraces.

Geen tijdsloten meer

De ochtenden in De Fakkel zijn speciaal voor familiezwemmen. Familiezwemmen is alleen toegankelijk voor gezinnen met minimaal 1 kind dat niet ouder is als 14 jaar. Er kan wel de gehele dag gezwommen worden. Het zwembad heeft geen tijdsloten meer. Reserveren voor het recreatieve zwemmen is nog wel verplicht. De Fakkel wil het hiermee voor iedereen “gezellig en veilig” houden. Voor meer informatie en reserveren: www.de-fakkel.nl.

Vertrokken voor feestelijke avondvierdaagse

Burgemeester Marco Oosterwijk en kinderburgemeester Meike Oosterwijk gaven maandagavond het startsein voor de avondvierdaagse in Ridderkerk. Met een druk op de knop zetten ze een bellenblaasmachine in werking, waarna de lopers met muziek van de Hooi- en Strokapel konden vertrekken. De SER-werkgroep Avond4daagse hoopt op de slotavond van het wandelfeest zo’n vierduizend medailles uit te reiken op het Koningsplein.

75ste jaar

Met deze editie wordt het 75ste jaar van de avondvierdaagse in Ridderkerk gevierd. Dit jubileum gaat ook gevierd worden in de Ridderkerkse Oudheidkamer. Van 7 juni t/m 22 juli is er in het museum een tentoonstelling over de avondvierdaagse met veel foto's uit de oude doos. Bij deze expositie zal ook een nieuw boekje van de Stichting Oud Ridderkerk verschijnen.

Onder de boog door voor de eerste vijf kilometer