Gedrion Fluonia op weg naar het eerste honk
Gedrion Fluonia op weg naar het eerste honk Foto:

Rowdies buigen in slotfase

De Ridderkerk Rowdies moesten zondagmiddag in de laatste inning buigen voor de heren van Schiedam. In de lang gelijk opgaande wedstrijd werd het verschil gemaakt met volle druk op de honken: 5-7.
De thuisploeg kon in de gelijkmakende slagbeurt het gat van twee punten niet meer dichten. Voor beide ploegen was het moeilijk om de thuisplaat te halen. Eén punt halen uit een inning leek bijna de hele middag het maximaal haalbare. Schiedam maakte indruk door vijf keer met een dubbelspel twee man uit te krijgen, waarmee vier keer een einde aan de inning werd gemaakt. Alleen bij het slot van de negende inning was het discutabel. Zelfs de Schiedammers vonden de loper van de Rowdies op het eerste honk ‘save', maar de kort staande scheidsrechter was resoluut in zijn beslissing. De stand was op dat moment 4-5.
De Ridderkerkers wisten in de tiende inning weer op gelijke hoogte te komen. De laatste slagbeurt van de Schiedammers bracht de Rowdies in de problemen. Met drie honken bezet en niemand uit tekende het onheil zich al af. De bezoekers profiteerden met harde honkslagen, die twee man veilig naar huis brachten. De Rowdies kwamen in het slotbeurt ook tot de bezetting van drie honken, maar er waren toen al twee man uit. Daarna ging een loper uit op de thuisplaat en besliste de werper met drie slag de wedstrijd.