Kerkdiensten op zondag 4 juni

Christelijk Gereformeerd
Elimkerk, Margriete van Comenestraat 8, Ridderkerk: 9.30 uur: ds. L. Koopman, 17.00 uur: ds. H. de Graaf

Evangelisch
Volle Evangelie Gemeente De Kern, Stadhouderslaan 29, Slikkerveer: meer info: www.veg-dekern.nl

Volle Evangelie Gemeente Howhulanda: 14.00 uur: eredienst in kerkgebouw PG Bolnes. Meer info: www.howhulanda.org

Gereformeerde Gemeente
Eben Haëzerkerk, Oranjestraat 110, Slikkerveer: 9.30 uur: ds. A.T. Vergunst, 15.00 uur: ds. J. van Rijswijk

Bethelkerk, Anjerstraat 2, Ridderkerk: 9.30 uur: ds. G.W.S. Mulder, 17.00 uur: ds. G.W.S. Mulder

Gereformeerde Kerk (Vrijgemaakt)
Maranathakerk, Stadhouderslaan 317, Slikkerveer: 10.00 uur: ds. J.R. Geersing, 16.30 uur: Peter Bouman

Hersteld Hervormd
Sionskerk, Baden Powellstraat 2, Ridderkerk: 10.00 uur: ds. J.L. Schreuders (bevestigingsdienst), 14.30 uur: ds. C.J.P. van der Bas (intrededienst)

Hervormd (PKN)
Boezemkerk, Pretoriusstraat 2, Bolnes: 9.30 uur: 9.30 uur: ds. W. van Weelden, 15.00 uur: zangdienst

Goede Herderkerk, Seringenstraat 1, Ridderkerk: 9.30 uur: ds. Mark van Pelt, 17.00 uur: ds. W. de Bruin

Hervormde Gemeente Rijsoord, Rijksstraatweg 43: 10.00 uur: ds. A.H. Groen (afscheidsdienst), 17.00 uur: ds. C. Baggerman

Ichthuskerk, Vlietplein 1, Drievliet: 9.30 uur: ds. E. de Mots, 14.00 uur: ds. E. de Mots (jubileumdienst in de Singelkerk)

Immanuëlkapel, Pruimendijk 99, Oostendam: 9.30 uur: ds. C. Budding, 14.00 uur: ds. E. de Mots (jubileumdienst in de Singelkerk)

Singelkerk, Kerksingel 1, Ridderkerk: 9.30 uur: ds. K.M. Teeuw, 17.00 uur: ds. P. van de Voorde

Wilhelminakerk, Bourgondischelaan 1, Slikkerveer: 9.30 uur: ds. J.A.A. Geerts, 16.00 uur: ds. R. van der Knijff

Protestantse Gemeenten
Christus is Koning Kerk, Juliana van Stolbergstraat 44, Slikkerveer: 9.30 uur: ds. Gerard van de Wetering

De Levensbron, Jan Luykenstraat 10, Ridderkerk: 9.30 uur: ds. E. Bijl (in Opstandingskerk)

Opstandingskerk, Rijksstraatweg 97, Rijsoord: 9.30 uur: ds. E. Bijl

Protestantse Gemeente te Bolnes, Pretoriusstraat 56: 9.30 uur: mevr. R. Keijzer

Rooms-Katholiek
R.K. Parochie St. Joris: Sint Joriskerk, Hovystraat 62: 10.00 uur: Frans Wijnen

Van Wijk tot Wijk

BOLNES

Pasta voor Voedselbank

De Protestantse Gemeente te Bolnes zamelt in samenwerking met de Herv. Boezemkerk op zaterdag 3 juni producten in voor de Voedselbank Ridderkerk. Met name pasta, macaroni, pastasaus, koffie, thee, koffiemelk, houdbare melk, suiker, vis of vlees in blik en andere houdbare producten zijn bijzonder welkom. De artikelen voor de Voedselbank kunnen tussen 11.00 en 12.00 uur ingeleverd worden bij de kerk aan de Pretoriusstraat 56 (Kerk aan de Maas).

Zangdienst in Boezemkerk

Zondagmiddag 4 juni is er een zangdienst in de Boezemkerk. Tijdens deze dienst kan men meezingen met een gevarieerd programma aan liederen. Muzikale medewerking verlenen Arjan Kuiper (orgel) en Jan Peter Teeuw (piano). De meditatie van Ron Hofland heeft als thema “Nieuw leven!”. De samenkomst in de kerk aan de Pretoriusstraat 2 begint om 15.00 uur.

DRIEVLIET

Café met Dukdalfkoor

Op zaterdag 3 juni is er weer een Bruin café-middag bij Aafje Reyerheem. Dit keer komt het Dukdalfkoor zorgen voor de muzikale omlijsting. Bij goed weer kan men ook buiten op het terras zitten. De cafémiddag aan de Torenmolen 1 is van 14.00 tot 16.00 uur. Er is opnieuw een leuk arrangement. Voor € 5,50 is men verzekerd van twee consumpties en iets te knabbelen.

Kerkdienst in Reyerheem

Zondag 4 juni is de maandelijkse kerkdienst op het Ontmoetingsplein van Aafje Reyerheem. Ook buurt/wijkbewoners zijn welkom bij deze samenkomst. Er wordt om 15.00 uur begonnen met een kopje koffie of thee. Om 15.30 uur begint de dienst. De dienst bij Reyerheem is elke eerste zondag van de maand.

Koffieochtend

In de zaal van de Ichthuskerk is op donderdag 8 juni weer een koffieochtend. Iedereen uit Ridderkerk is welkom op deze ontmoetingsochtend, die van 10.00 tot 11.30 uur gehouden wordt in de kerk aan het Vlietplein 2.

RIDDERKERK

Spullen voor voedselbank

Net als voorgaande maanden zamelt protestantse gemeente De Levensbron op zaterdag 3 juni weer artikelen in voor de voedselbank Ridderkerk. Houdbare producten kunnen tussen 10.00 en 11.00 uur ingeleverd worden bij de kerk aan de Jan Luijkenstraat 10.

Arie de Wit leest voor

Op zaterdag 3 juni is er voorlezen voor volwassenen in de bibliotheek van Ridderkerk. Iedere maand lees Arie de Wit een fragment uit een boek van een bekende Nederlandse of buitenlandse auteur. Er wordt ook met het publiek besproken wat men van het verhaal vindt. Het voorleesuur in de bibliotheek aan het Koningsplein is van 14.00 tot 15.00 uur. De entree is vrij.