Stad Rotterdam 1995 werd kampioen van de tweede klasse
Stad Rotterdam 1995 werd kampioen van de tweede klasse Foto:

Zaalvoetbal Ridderkerk al 45 jaar succesvol

In 1978 werd de Ridderkerkse zaalvoetbal competitie opgericht door Jan Dijksman. Gestart werd met een paar vriendenteams,  spelend in sporthal De Beverbol in Bolnes. Die sporthal bestaat niet meer. Nu wordt er elke maandagavond van 19.00u tot 23.00 uur gespeeld in de drie huidige sporthallen in Ridderkerk; Drievliet, De Fakkel en in de multifuncionele gymzaal De Wissel in Slikkerveer. Sinds 2006 is het de zoon van Jan, Holland Dijksman die de organisatie verzorgt. Momenteel doen er aan de competitie 30 teams mee, verdeeld over drie klassen en twee bekertoernooien.

Finale avond

Vrijdag 26 mei was in sporthal De Wissel de traditionele bekerfinale avond met aansluitend de seizoens-prijsuitreikingen voor alle kampioenen en sportiviteitswinnaars van dit jaar. Het bekertoernooi bestaat sinds 2017 uit een A-beker en een B-beker.
Beide bekers zijn in de laatste wedstrijd van de avond beslist.
Het team van Fireballs wist overtuigend te winnen en zich als kampioen van de A-beker te kronen. In de beslissende wedstrijd om de B-beker was het enorm spannend en ging het op en neer. De Tovenaars van Tatabanya hadden genoeg aan een gelijkspel, terwijl Kansloos United moest winnen. Uiteindelijk pakte het team van Kansloos United met een 3-1 overwinning in hun twintigste seizoen hun eerste grote hoofdprijs.

Kampioenen

In de competitie ging het kampioenschap van de Hoofdklasse overduidelijk naar de mannen van Fireballs. Zij waren dit seizoen het meest constant, verloren slechts tweemaal en werden met 10 punten voorsprong kampioen en pakte dus de dubbel. De sportiviteitstrofee ging dit seizoen naar DSN Workspace Solutions.
Het kampioenschap in de 1e klasse werd in de voorlaatste speelronde beslecht. DRV accountants kroonde zich voor de tweede keer als kampioen van de 1e klasse en zal komend seizoen hun rentree maken in de Hoofdklasse. Van Roon Timmerwerken was in deze klasse het sportiefste team. In de 2e klasse was het spannend tot aan de laatste speelronde. Uiteindelijk ging Stad Rotterdam 1995 er met de titel vandoor met slechts 3 punten voor op Kansloos United. In de sportiviteitsranking pakte Interdam bv op de laatste dag de hoofdprijs.

Nieuw seizoen

Na een seizoen gespeeld te hebben op de tijdelijke locatie aan de PC Hooftstraat wordt er reikhalzend uitgekeken om de wedstrijden weer te spelen in de volledig gerenoveerde sporthal Drievliet. Maandag 28 augustus start het nieuwe seizoen waarvoor de voorbereidingen nu in volle gang zijn.
Binnen de Zaalvoetbal Competitie Ridderkerk is de minimale leeftijd 15 jaar en is er geen maximale leeftijd. De oudste spelers op dit moment zijn 58 jaar en kampioen van de 2e klasse. Nieuwe teams zijn altijd van harte welkom!
Inschrijven als team kan via het inschrijfformulier dat te vinden is op de website: www.zaalvoetbalridderkerk.nl.

Scheidsrechters nodig

De organisatie is zoekende naar scheidsrechters voor het nieuwe seizoen. Bent u als verenigingsscheidsrechter actief en altijd al een zaalvoetbalwedstrijd hebben willen leiden, dan kan de organisatie helpen met interne aansturing en doorgroei mogelijkheden naar het landelijke KNVB niveau met een bondsopleiding. Voor het leiden van de wedstrijden ontvangt men een wedstrijdvergoeding op vrijwilligersbasis en na elke speelavond sluiten de scheidrechters gezamenlijk af met een hapje en drankje. Gezelligheid staat bovenaan, voor teams en scheidsrechters.
Bent u geïnteresseerd of heeft u vragen? Neem dan contact op via organisatie@zaalvoetbalridderkerk.nl of 06-41730483.