‘Heel Barendrecht Fietst’ voor twee doelen

BARENDRECHT - Op zaterdag 10 juni organiseert Lionsclub IJsselmonde in samenwerking met de Stichting Present Barendrecht haar jaarlijkse fietstocht. Het motto voor de fietstocht van dit jaar is: ‘Heel Barendrecht Fietst’.

En daar is alle reden voor want de opbrengst van dit evenement gaat dit jaar niet alleen naar Present, maar ook naar Hospice De Reiziger. Daarom halen de Lions alles uit de kast om zoveel mogelijk fietsers op de pedalen te krijgen voor deze goede doelen.

Door het buitengebied

Er is een fietsroute door het buitengebied uitgezet van ongeveer 30 km, goed voor een paar uurtjes fietsplezier met gezin of vrienden, of gewoon lekker individueel. Daarnaast zijn er aantrekkelijke routes van 70 tot 80 km speciaal voor racefietsers en mountainbikers, indien gewenst onder leiding van ervaren (tour)fietsers.
Op alle routes komen de fietsers langs een ontmoetingspunt. Daar is de mogelijkheid even de benen te strekken en wat te eten en te drinken. De fietstocht start tussen 9.30 – 12.00 uur vanaf de fietsenstalling van IKEA. Inschrijven kan ter plekke of via de site van Present Barendrecht. Op deze site staat iij nadere informatie over de start, routes etc. Na afloop is er een gezellig samenzijn bij Paul Casteleijn aan de Noldijk 126.

'Langer gezond' met zoet zonder suiker

Op de woensdagen 21 juni en 28 juni organiseert Ridderkerk Langer Gezond twee bijeenkomsten over suiker.

Op 21 juni geeft leefstijlcoach Marlene Balvert een interactieve voorlichting over suikergebruik. Wat doet suiker met je lichaam? Wat is een slimme keuze? Dit en nog veel meer over suiker wat u nog niet wist. Deze bijeenkomst vindt plaats van 19.00 tot 20.30 in het gebouw van Scouting Sint Joris aan de Baden Powellstraat 4 in Slikkerveer. Gratis bij te wonen, maar wel even vooraf aanmelden bij Facet Ridderkerk.

Kookworkshop

In aansluiting op deze bijeenkomst biedt Ridderkerk Langer Gezond in samenwerking met De Groene Pollepel een smaakvolle kookworkshop op 28 juni. Onder begeleiding van Marianne van Wijhe worden er zoete desserts, gebak en koekjes zonder suiker bereidk. heerlijke gerechten. Uiteraard kan men alle zelf proeven of meenemen. De workshop is van 19.30 tot 21.30 uur in het wijkcentrum aan de Reijerweg 62 in Slikkerveer. Deelname kost € 15.

Inschrijven is mogelijk voor één of beide avonden. Het aantal plaatsen is beperkt. Voor meer informatie kan men contact opnemen met Facet via 0180-432350. Meer informatie is te vinden op: www.ridderkerklangergezond.nl.