Meepraten in denktank van Dutch Fresh Port

Dutch Fresh Port (DFP) start met denktanks om met omwonenden te praten over de ontwikkelingen van dit meerdere bedrijfsterreinen omvattende agrologistieke centrum. Veel mensen komen met dit gebied tussen Ridderkerk en Barendrecht in aanraking.
“Zelfs met alle (groeiende) bedrijvigheid is het de bedoeling dat omwonenden zo min mogelijk overlast ervaren. Leefbaarheid is daarmee een belangrijke bouwsteen waarmee we een duurzaam fundament leggen onder de toekomst van Dutch Fresh Port” stellen de binnen DFP samenwerkende bedrijven.
Omwonenden van de bedrijventerreinen worden uitgenodigd om mee te praten over de ontwikkelingen. Dit wil men doen met zogenoemde denktanks, die voorstellen kunnen maken voor het verbeteren van de leefbaarheid van het bedrijventerrein en de omliggende (woon)gebieden. De eerste denktank wordt op 6 juni van 19.00 tot 21.00 uur gehouden in de keet aan de Voorweg 25 in Ridderkerk. Er wordt dan gesproken over de “externe bereikbaarheid”. Het gaat daarbij om de toegankelijkheid van het gebied (van buiten het gebied naar binnen en visa versa): “We gaan aan de hand van meerdere bijeenkomsten achterhalen hoe we het effect van de bijbehorende (vracht)verkeersstromen kunnen beperken. We focussen tijdens deze eerste bijeenkomst op twee onderwerpen: Het vrachtverkeer vanaf de A15 / A16 van en naar Dutch Fresh Port én Het vrachtverkeer tussen containerterminals en Dutch Fresh Port.”
Wie wil meedenken over concrete voorstellen en oplossingen kan zich aanmelden met een mail naar ramon@dutchfreshport.eu onder vermelding van “Aanmelding DFP Denktank – Externe bereikbaarheid”.

Senioren zomerfestijn bij Facet Ridderkerk

Facet Ridderkerk organiseert in de zomervakantie vanaf maandag 10 juli 2023 verschillende activiteiten voor ouderen. Het programma van het zomerfestijn voor senioren is van 10 juli t/m 10 augustus.

Op het programma staan verschillende busreisjes en activiteiten dichtbij huis. De uitjes kunnen gemaakt worden naar het UFO-restaurant in Rotterdam, Yerseke voor het eten van mosselen, een rondvaart op de Linge en een bezoek aan het RTM-museum in Ouddorp. Men kan ook meedoen aan een of twee scootmobieltochten. Leuk bewegen met de kleinkinderen kan op de SPORTsWall in WVC Bolnes. Er staat ook een leuke middag met het shantykoor De IJsselmannen op het programma. Teun Rijsdijk zorgt weer voor een lezing over Oud Ridderkerk. Een leuke creatieve activitei is een workshop natuurtekenen in het Waalbos. Ook kan men met een fotograaf op pad voor het maken van foto’s in het Oosterpark. Traditiegetrouw is er weer een driegangen menu in de Paradijshoeve.

De exacte tijden, prijzen en data staan op de flyer die binnenkort verspreid wordt en af te halen is bij Facet Ridderkerk aan de Schoutstraat 5 in Ridderkerk. De informatie komt ook online. Inschrijven kan vanaf begin juni bij de balie van Facet. Betaling is mogelijk met pin of contant.
Voor meer informatie: www.facetridderkerk.nl.