Workshop Fondsenwerving van vrijwilligerssteunpunt

Veel vrijwilligersorganisaties hebben het steeds moeilijker om aan financiële middelen te komen om hun projecten te kunnen realiseren. Het is moeilijk om voldoende sponsors te winnen en de weg naar fondsen voor aanvragen voor financiering is vaak onbekend.
Het Facet Vrijwilligerssteunpunt wil de helpende hand bieden met de workshop Fondsenwerving, die op dinsdag 15 juni in Ridderkerk gehouden wordt. Clubs en organisaties kunnen hiermee geholpen worden bij het vinden van financiering van hun projecten en/of activiteiten.
De workshop wordt gegeven door een adviseur van de SESAM Academie. De workshop is bedoeld voor iedereen die als vrijwilliger actief is in het bestuur van een (vrijwilligers)organisatie, actief is in eigen buurt, of binnen een kerk, moskee, speeltuinvereniging, buurtpreventieteam, wijkideeteam of een andere vrijwilligersclub.
De workshop is van 19.00 tot 21.00 uur in het gebouw van Facet Ridderkerk aan de Schoutstraat 5.
Aanmelden kan via de Vrijwilligersacademie https://vrijwilligersacademie.facetridderkerk.nl/ of mail naar vrijwilligersacademie@facetridderkerk.nl Een gratis account aanmaken voor de Vrijwilligersacademie is eenvoudig en eenmalig. Voor meer informatie kan men contact opnemen met Suat Tas van het Facet Vrijwilligerssteunpunt: 0180-430 440.

Alzheimer Café over draaglast

Het Alzheimer Café in Ridderkerk heeft op maandag 12 juni het thema "Draagkracht en draaglast”.
Draagkracht is hetgeen iemand aankan en de draaglast geeft aan hoe zwaar de zorg voor iemand is. Beiden zouden in balans moeten zijn om het vol te kunnen houden. Tijdens deze avond kan men met elkaar in gesprek over de belasting en balans en hierover vragen stellen.
Het Alzheimer Café is elke tweede maandag van de maand van 19.30 tot 21.15 uur in Wijkcentrum West aan de Boksdoornstraat 80. De toegang is gratis. Vooraf aanmelden is niet nodig.