Op zaterdag 30 maart is er Repair Café in Wijkcentrum West
Op zaterdag 30 maart is er Repair Café in Wijkcentrum West Foto:

BOLNES

Kinderbijbelclub

Op zaterdag 30 maart is er weer kinderbijbelclub in het verenigingsgebouw van de Boezemkerk. Allereerst wordt het Paasverhaal verteld en een lied gezongen. Daarna gaat er geknutseld worden. De club is van 10.30 tot 12.00 uur. Alle kinderen van vier tot twaalf jaar zijn welkom. De deur van het verenigingsgebouw van de kerk aan de Pretoriusstraat 2 (ingang Generaal Smutsstraat) gaat om 10.30 uur open. De toegang is gratis. Voor meer informatie: ankervanbolnes.nl of kinderbijbelclub@ankervanbolnes.nl..

Paasbrunch van Het Anker

Op zondag organiseert Het Anker een Paasbrunch in de Klinker. De deur aan de Van Riebeekstraat 3 staat vanaf 11.30 uur weer open voor ontmoeting onder het genot van koffie, thee en wat lekkers. Rond 12.00 uur wordt gestart met het programma. Tussen het proeven van de heerlijke lekkernijen door, zal wijkpastor Peter Huijser een bemoedigende Paasboodschap delen van hoop en nieuw leven, ondersteund door bijpassende muziek. Rond 13.30 uur zal de Paasbrunch afgelopen zijn. De toegang is gratis.

DRIEVLIET

Kerkdeuren open

Zaterdag 30 maart opent de Ichtuskerk van 10.30 tot 14.00 uur haar deuren. Bezoekers van het paasevent op het Vlietplein zijn hartelijk welkom voor een kopje koffie of thee. Maar ook voor een gesprekje en een stiltemoment in de kerk. Dit laatste met name in verband met Stille zaterdag.

Koningsbal in De Fuik

Wijkvereniging Drievliet-het Zand organiseert op 27 april weer een Koningsbal met live muziek. In wijkcentrum De Fuik zal gedanst kunnen worden vanaf 20.00 uur. De inloop aan de Voorn 10 is vanaf 19.30 uur. De entree is € 10 per persoon. De kaarten zijn te reserveren bij C. Dijksman via: 06 3836 2336

RIDDERKERK

Zaterdag 30 maart staan de deuren van de Huiskamer weer open voor de kinderbijbelclub. In een aparte ruimte, de Opkamer, wordt een Bijbelverhaal verteld, gezongen en geknutseld. Er is ook tijd voor gezelligheidtijdens het drinken en eten van iets lekkers. De kinderbijbelclub is van 10.30 tot 12.00 uur aan de Sint Jorisstraat 8.

Singelkerk is open

De Singelkerk is op Stille Zaterdag (zaterdag 30 maart) geopend voor iedereen. Belangstellenden kunnen de kerk bezichtigen, genieten van het orgel, een moment van stilte zoeken of zomaar even binnenstappen. De kerk aan de Kerksingel heeft hiervoor de deuren openstaan van 11.00 tot 16.00 uur. Het orgel zal door diverse organisten worden bespeeld.

Repair Café in West

Op zaterdag 30 maart is het Repair Café Ridderkerk weer geopend in Wijkcentrum West. Van 9.30 tot 12.00 uur zitten de vrijwilligers om te bekijken of een defect apparaat nog gerepareerd kan worden. Met is welkom om langs te komen met bijvoorbeeld een kapotte lamp, niet werkend koffieapparaat, defecte stofzuiger of een niet funcionerende föhn. De reparaties worden gratis verricht. Wel kan men een (kleine) donatie geven. Weggooien is zonde, dus laat het team van het Repair Café er eerst nog even naar kijken. Er kan op het resultaat gewacht worden met een kopje koffie dat voor een klein prijsje verkrijgbaar is in het wijkcentrum aan de Boksdoornstraat 80.

Financieel spreekuur

Een vrijwilliger van Schuldhulpmaatje is op dinsdag 2 april aanwezig bij de Huiskamer van Ridderkerk om alle vragen en problemen die men op financieel gebied heeft te bespreken en advies te geven hoe het nu verder moet. Het spreekuur is van 9.30 tot 11.30 uur in een aparte ruime aan de Sint Jorisstraat 8, zodat men in alle rust de financiën kan bespreken.

Aanhaken in bibliotheek

In de bibliotheek aan het Koningsplein kan men twee keer per maand samen haken en/of breiden. “Aangehaakt” heet deze activiteit die gericht is op mensen die gezellig met elkaar willen handwerken en kletsen. Daarnaast kan men patronen uitwisselen en inspiratie opdoen. Aangehaakt is op woensdag 3 en 17 april van 10.00 tot 11.00 uur. Aanmelden is niet nodig en meedoen is gratis. Men moet wel eigen brei- of haakwerk meebrengen.

Samen aan tafel

Woensdagavond 3 april wordt er heerlijk gekookt in de Huiskamer van Ridderkerk. Iedereen die gezellig met anderen wil eten is van harte welkom. Voor € 5 kan men aanschuiven voor een twee/drie gangen menu. De maaltijd begint om 17.30 uur. Om 17.00 uur gaan de deuren aan de Sint Jorisstraat 8 open. Opgeven kan via: info@dehuiskamervanridderkerk.nl of 0180-895257

SLIKKERVEER

Bijbelclub met paasontbijt

Op zondag 30 maart is er kinderbijbelclub op de jeugdzolder van de Wilhelminakerk aan de Bourgondischelaan 1. Alle kinderen van 4 t/m 12 jaar zijn van harte welkom. Het programma is van 10.00 tot 12.00 uur. Er wordt begonnen met een paasontbijt. Daarna wordt samen Pasen gevierd, gezongen en geknutseld. Wie ook wil komen kan dit laten weten via 06 1527 7976.

Paasbingo bij Harmonie

Muziekvereniging Harmonie Slikkerveer presenteert op zaterdag 30 maart haar jaarlijkse paasbingo. Te winnen zijn onder meer paasontbijtjes, paashazen en borrelplankjes. Ook wordt er een loterij gehouden met als hoofdprijs een volle boodschappenkar. Een boekje voor tien bingorondes kost € 7,50. De bingo begint om 20.00 uur in het muziekgebouw aan de Prinsenstraat. De zaal gaat om 19.30 uur voor de deelnemers open.

OOSTENDAM

Bingo in Korenbloem

Speeltuinvereniging Oostendam organiseert op zaterdag 6 april een bingomiddag. De bingomolen zal vanaf 14.00 uur draaien in gebouw De Korenbloem. Een bingokaart kost € 0,50 per ronde. De zaal aan de Tarwestraat 34a staat vanaf 13.00 uur voor de deelnemers open.