Saturnusmannen nipt aan kop

Met nog twee wedstrijden te gaan is het ongemeen spannend in de competitie van de Saturnus’72 handballers. De Ridderkerkers wonnen zelf eenvoudig bij D.I.O.S. met 22-35. Concurrent Hercules won nipt in de triller bij H.V.O.S. met 22-24. Hierdoor staan beide ploegen met 28 punten uit 18 wedstrijden bovenaan. Het verschil in doelpunten is nu één treffer in het voordeel van Saturnus.
Saturnus’72 reisde in volle sterkte af naar het Westland in de wetenschap dat er gewonnen moest worden. De eerste 10 minuten ging het gelijk op. (6-6), maar daarna schakelde Saturnus er een versnelling bij. D.I.O.S. wist hier even geen reactie op te geven. Intern lukte het hun niet om de Ridderkerkers af te stoppen. Het leverde een rust op van 9-20. Om geen extra spanningen op te roepen wilde coach Remco de Jong niet weten wat er bij de wedstrijd H.V.O.S. – Hercules gebeurde. Maar het bericht dat Hercules gewonnen had sijpelde toch door. Dit had toch even invloed op de ploeg. Met de wetenschap dat veel doelpunten belangrijk zijn, sloeg ook even de spanning toe. Het liep wat moeizamer waardoor D.I.O.S. iets van de achterstand kon afknabbelen (17-25). Maar hoe ver de tweede helft vorderde, hoe meer de spanning bij Saturnus verdween. Met een uitblinkende Mark Tikkel in doel werd het prima 22-35 overwinning. Na de Pasen volgen nog twee wedstrijden. De kampioen promoveert rechtstreeks naar de 2e divisie. De nummers twee van de zes Hoofdklasse spelen op zondag 12 mei een rangorde toernooi. Dan wordt bepaalt wie er eventueel de extra plaatsen in de 2e divisie mag innemen.

Bekerfinales in Reyerhal

Vrijdagavond 29 maart organiseert het Nederlands Handbal Verbond in samenwerking met Saturnus'72 de finales van de Jan Alma Cup in Ridderkerk. De wedstrijden zijn de afsluiting van de regionale zaalbeker competitie. Allereerst spelen de mannen van E.T.C. en Savosa om 19.00 uur om de hoogste eer. E.T.C. bereikte de finale door in de halve eindstrijd Oliveo met 32-30 te verslaan. De tegenstander uit Barendrecht heeft via een 27-16 overwinning op Treffers de eindstrijd bereikt.
Om 21.00 uur volgen twee damesteams uit het Westland. D.I.O.S. bereikte de finale door het Amsterdamse K.D.O. met 37-17 te verslaan. O.D.I.S. had genoeg aan een 23-14 overwinning op Savosa om de finale te bereiken.
Het beloven twee spannende wedstrijden te worden die gratis te bezoeken zijn in de sporthal van Saturnus'72 op het Reyerpark. Gezien de kermis worden bezoekers die met de auto komen geadviseerd te parkeren op het terrein aan de Sportlaan bij de Fakkel.

Drie halve finales jeugd bij KCR

KCR ontvangt op zaterdag 30 maart zes jeugdploegen die nog in de strijd om de landstitel verwikkeld zijn. Vorig jaar vonden in sporthal De Wissel de landelijke jeugdfinales plaats, die dit jaar op 6 april in de Maaspoorthallen in Den Bosch zijn. Dalto uit Driebergen zal in de halve eindstrijd in Ridderkerk met drie teams aantreden. Om 10.30 uur begint Dalto C1-PKC C1. Daarna volgen Dalto D1-SKF D1 (12.15 uur) en Dalto B1-Avanti B1 (14.00 uur). Vorig jaar trokken de wedstrijden verspreid over de dag meer dan 1000 toeschouwers. Die aantallen worden nu ook weer verwacht. De wedstrijden zijn gratis toegankelijk.