De vrouwen van Poseidon waren aanvallend sterk
De vrouwen van Poseidon waren aanvallend sterk Foto:

Taveri verrast koploper

De tafeltennissers van HBM Dakbedekking/Taveri hebben afgelopen donderdagavond voor een daverende verrassing gezorgd door de trotse koploper 't Centrum in eigen huis in Rotterdam op een nederlaag te trakteren. De Ridderkerkers, die strijden tegen degradatie, deden daarmee prima zaken op de ranglijst. Hans Stapels en Patrick Weijers waren beiden eenmaal succesvol in het enkelspel. En ook samen in het dubbelspel leverden ze een puike partij af wat resulteerde in winst zodat een 2-3 overwinning het eindresultaat werd. De overwinning had zelfs nog hoger uit kunnen vallen daar de werkelijk fantastisch spelende Hans Stapels in de slotwedstrijd van de avond tegen de sterke Duitser Jan Bogner een matchpoint onbenut liet. Stapels moest uiteindelijk met minimaal verschil in de beslissende vijfde game het hoofd buigen. Door de overwinning en zeker door het vertoonde spel kunnen de Ridderkerkers de rest van het seizoen met vertrouwen tegemoet zien.

Middelveld wint bij Wantij

De vijfde paaswedstrijd van ERHV De Waal is gewonnen door A. Middelveld. Hij haalde ruim 21 kilogram aan vis uit het Wantij in Dordt.
Uitslag: 1) A. Middelveld 21.099 gram, 2) G. v.d. Padt 15.800 gram, 3) P. Monster 15.830 gram, 4) W. van Beek en W. in ’t Veld, beiden 12.800 gram.
De zesde paaswedstrijd wordt komende zaterdag gevist in Prinsenland.

Poseidondames boeken zege

Met heel veel overtuiging hebben de waterpolosters van Poseidon '56 dan toch hun eerste wedstrijd gewonnen. Het resultaat hing al een aantal weken in de lucht, maar de ploeg kwam steeds net te kort. Afgelopen zaterdag lukte het wel tegen Alkemade. Poseidon overdonderde de tegenstander in het begin volledig. Waar de afronding in het lopende seizoen meestal de achilleshiel van de ploeg was, werd de verdediging van Alkemade in het eerste kwart volledig dolgedraaid door de Ridderkerkse aanvalsters. Het leverde Poseidon drie doelpunten op, terwijl Alkemade tot geen enkele kans kwam. Pas ver in de tweede periode maakten de bezoekers in De Fakkel de eerste treffer. Poseidon zette er twee tegenover. Alkemade kwam in de derde periode tot vier doelpunten, maar ook de thuisploeg maakte er vier. Zo bleef het verschil in de laatste periode groot genoeg: 10-7 winst en de eerste punten voor de Poseidondames.