Foto:

Fietsclub start op 10 april

Woensdag 10 april start het nieuwe fietsseizoen van de Senioren Fietsclub Ridderkerk. De fietsclub biedt fietsliefhebbers de mogelijkheid om gezamenlijk leuke tochten te maken.
De fietsclub voor senioren in Ridderkerk fietst iedere woensdagmiddag. De afstanden variëren tussen de 25 en 45 kilometer. Zo kan men samen genieten van alle mooie fietsgebieden in de omgeving, zoals de Hoeksche Waard, Albrandswaard en de Dordtse Biesbosch. De gemiddelde snelheid bedraagt ca. 15 km/uur: “Fietsplezier en genieten van de omgeving staat voorop, het is geen wedstrijd.”

De fietstochten zijn van 13.15 tot ± 17.00 uur (inschrijven vanaf 12.45 uur) met vertrek vanaf midgetgolfvereniging De Hole Ridders aan de Oosterparkweg 5. Vanaf mei wordt er elke eerste woensdag van de maand een dagtocht georganiseerd van ongeveer 70 km. Op deze dagen is het vertrek om 9.30 uur. Omdat er als groep gefietst wordt, is er een maximum aantal deelnemers. Als het maximum aantal is bereikt wordt er met een wachtlijst gewerkt. De Senioren Fietsclub Ridderkerk werkt met een strippenkaart. Men betaalt per keer dat men meefietst. De middagtochten zijn € 3,50 per keer. De dagtochten zijn € 8,50 per keer.
Voor meer informatie kan men contact opnemen met Janco Onnink: j.onnink@xs4all.nl of 06 2329 1249.

Praten met Remco Huvermann

In de komende uitzending van het radioprogramma “Praten met een Ridderkerker” is Remco Huvermann te gast. Presentator Aad Hoogendijk zal in dit uurtje voldoende met hem te bespreken hebben. Huvermann is een geboren Ridderkerk, heeft aan windsurfen gedaan, houdt zich bezig met hoornaars, maar vindt bestuiving met hommels pas écht mooi. Deze uitzending van “Praten met…” is op zondag 31 maart vanaf 14.00 uur. De uitzendingen van de lokale omroep zijn via de ether te ontvangen op frequentie 105.FM. Luisteren kan daarnaast via internet, verschillende app’s en tv-kanalen. Alle ontvangstmogelijkheden zijn te vinden op: www.rtvridderkerk.nl.

In het rood voor nieuwe Dirk

x

De heropening van de verbouwde supermarkt van Dirk van der Broek in Bolnes was vorige week een thuiswedstrijd voor zanger en presentator Guus Bok. De Ridderkerker mag zich vaker in een rood Dirk-pak steken bij festiviteiten van de keten in het hele land. Nu mocht hij alle aandacht vragen voor supermarktmanager Max Belt, die het lint van de vernieuwde supermarkt mocht doorknippen. Er waren veel klanten bij die met hun vroege bezoek kans maakten op een prijs.