Met een Facebookpagina wordt

Uitgedanst in De Loods?

RIDDERKERK - Vaste bezoekers van De Loods in Ridderkerk botsen met Sport & Welzijn, die een andere koers voor het jongerencentrum heeft ingezet. De vaste programmeur is niet langer de motor achter de dance-avonden en andere activiteiten. In plaats daarvan moeten jongerenwerkers zorgen voor de invulling, waarbij men wil stimuleren dat jongeren zelf ook bij de organisatie en uitvoering betrokken worden. Sport & Welzijn hoopt zo meer doelgroepen aan te trekken. De liefhebbers van de verschillende dance-events van De Loods vrezen dat dit tot uitkleding van de huidige activiteiten zal leiden. Zij stellen dat de jongerenwerkers niet de contacten en ervaring in de muziekwereld hebben om goede dj's of bands vast te leggen. "De Loods zal niet langer een actief poppodium zijn, maar een passief jongerencentrum worden" vrezen de Loodsgangers. Om de protesten te mobiliseren is de Facebookpagina "De Loods moet blijven als poppodium" gelanceerd. Binnen drie dagen zijn meer dan 300 likes verkregen. Volgens Sport en Welzijn blijft De Loods blijft een cultuur- en poppodium. "De koerswijziging betekent niet het einde van het poppodium, maar gaat over het verbreden van de huidige programmering."