Brand in meubelzaak en fietsenwinkel

RIDDERKERK - Zondagmorgen werd  rond 10.30 uur een brand gemeld aan de Houtstraat in Ridderkerk. Het bleek te gaan om een brand bij Heijkamp Interieur aan de Noordenweg. De straat stond vol rook toen de brandweer arriveerde. Er werd direct opgeschaald naar middelbrand en sloegen de blusploeg de ramen in om de meubelzaak binnen te komen. Omdat er uit de naastgelegen fietsenwinkel ook rook kwam werd ook daar de deur ingeslagen.  Om de brand goed te kunnen blussen moest op diverse punten in de panden worden gesloopt.  De showroom van Heijkamp is door de brand compleet verwoest. De fietsenwinkel van Bike Total Vlasblom heeft veel schade opgelopen door bluswater en rook. (foto Dennis van Wingerden)