Ridderster plaatst zich voor NK

RIDDERKERK - Percussiegroep Ridderster is verzekerd van deelname aan de Nederlandse kampioenschappen. De Ridderkerkse groep verdiende het NK-ticket met een hoog gewaardeerd optreden bij het KNMO-concours op 5 november jl. in Schiedam.

Ridderster kwam hier uit in de hoogste divisie voor slagwerkgroepen. Na twee jaar met vooral concerterende optredens was er door de groep hard gewerkt om een goed marcherend optreden neer te zetten. Daarbij speelden de nodige vernieuwingen: er zijn jeugdleden doorgestroomd en de groep is in het bezit van een nieuw marsuniform. Op zaterdagochtend werden de laatste puntjes op de i gezet tijdens de generale repetitie in het Ridderhonk.

Voor een goedgevulde tribune in Schiedam mocht Ridderster voor het voetlicht treden. Tijdens de opmars liet de groep zien niet bang te zijn voor wat vernieuwing: met een moderne mars en een aangepaste manier van marcheren werd het publiek verrast. Het optreden zelf werd door de jury benoemd als een net optreden, waaraan te zien was dat zowel het muzikale deel als de exercitie de aandacht hebben gekregen tijdens de repetities. Dit werd beloond met maar liefst 85,33 punten, wat ook nog eens een uitnodiging voor de Nederlands Kampioenschappen opleverde.

Zoals gebruikelijk werd de wedstrijddag afgesloten met een gezamenlijke maaltijd in het Ridderhonk. Aldaar werd de kers op de taart onthuld: de nieuwe website van de vereniging werd online gezet. Alle informatie over de vereniging is te vinden op www.percussiegroepridderster.nl. Ook de foto's van de wedstrijd in Schiedam zijn hierop te bekijken.