Martijn in Het Plein: Echt Ridderkerks theater

RIDDERKERK - Op woensdag 23 november is er in theater Het Plein een voorstelling die er niet alleen voor en door Ridderkerkers is, maar ook óver Ridderkerkers. Op deze avond belicht Ridderkerker Martijn Gorter zijn woonplaats.

Is Ridderkerk Nederland in het klein? Of zijn er juist heel veel zaken die ons typisch Ridderkerks maken? Waarom wil iemand uit Bolnes niet in Drievliet wonen? Was vroeger alles beter? Waarom wil een bewoner van de andere kant van de A15/A16 geen Ridderkerker genoemd worden?
Martijn Gorter vertelt je dingen over je eigen dorp die je nog niet wist, of misschien niet wilde weten. In vijf vooral pretentieloze kwartiertjes neemt hij de aanwezigen aan de hand door het Ridderkerk van vroeger en nu en wellicht de toekomst. Voor Ridderkerkers zijn de onderwerpen die de revue passeren ongetwijfeld herkenbaar en voor niet-Ridderkerkers is het een perfecte stoomcursus om echte Ridderkerkers in het vervolg beter te kunnen begrijpen. "En neem het vooral niet te serieus" aldus de gastheer van deze avond. De voorstelling in Het Plein aan het Koningsplein 2 begint om 20.00 uur.  Er zijn nog kaarten beschikbaar. De entree is € 6,50 per persoon en toegangsbewijzen zijn te bestellen via: m.gorter11@upcmail.nl.