PvdA pakt zwerfafval aan

RIDDERKERK - Leden van de PvdA Ridderkerk hebben afgelopen zaterdagochtend meegeholpen met het opruimen van zwerfafval in Bolnes. Elke eerste zaterdag van de maand organiseert de Buurtpreventie Bolnes een opschoonactie. Betrokken vrijwilligers van de buurtpreventie en andere wijkbewoners gaan dan de wijk in om zwerfafval op te ruimen. Dat dit niet voor niks wordt gedaan, bleek ook deze keer: ruim twee uur opschonen leverde de nodige volle afvalzakken op. De PvdA leden keken terug op een welbestede ochtend: ''Een schone en nette leefomgeving is een belangrijk speerpunt van de PvdA Ridderkerk. We zijn blij dat we daar vandaag samen met de wijk een steentje aan hebben kunnen bijdragen." Fractievoorzitter Jeroen Rijsdijk voegde daar aan toe dat zijn partij zich in de gemeenteraad zal blijven inzetten voor voldoende afvalbakken, meer handhaving en een aangepast afvalplan.