Kerstbomen kunnen weer voor 50 eurocent ingeleverd worden

Afvalzakken voor vuurwerk en inleveren kerstbomen

RIDDERKERK - Als iedereen die vuurwerk afsteekt ook zelf zijn/haar afval opruimt, zal al het vuurwerkafval snel uit Ridderkerk verdwenen kunnen zijn. Er zijn gratis zakken voor beschikbaar. Op woensdag 2 januari wordt het vuurwerkafval in alle wijken afgehaald vanaf 07.30 uur.
De gratis afvalzakken kan men direct meenemen bij de officiële vuurwerkverkooppunten in Ridderkerk. Daarnaast zijn exemplaren af te halen in het gemeentehuis en de supermarkten van Albert Heijn, Boon's, Coöp, Dirk van der Broek en Jumbo. Ook bij de bibliotheken in Bolnes, Slikkerveer en Ridderkerk kan men vuurwerkzakken verkrijgen. Andere afhaalpunten zijn Kronemeijer Optiek aan het Vlietplein, knaagdierenopvang Knaagspoor in het Reijerpark en kinderboerderij Dierenhof in het Oosterpark
Men kan de zakken met vuurwerkafval al in de nieuwjaarsnacht klaarzetten in het zicht langs de straat (niet in de voortuin).

Veegwagens
Rond alle winkelcentra wordt op 1 januari geveegd. Dit schoonmaken kan op sommige locaties al vroeg gebeuren. Dat kan gepaard gaan met wat geluidsoverlast voor mensen die willen uitslapen van de nieuwjaarsviering.

Inleveren van kerstbomen
Kerstbomen mogen niet bij het gewone vuilnis worden gezet. Wel kan men de bomen op zaterdag 5 januari 2019 dichtbij in de buurt inleveren of door kinderen uit de buurt laten brengen. Per ingeleverde boom wordt € 0,50 betaald en de jeugd kan zo een leuk zakcentje verdienen.
De wijkploegen van de gemeente staan op 5 januari op de volgende locaties paraat om de bomen in ontvangst te nemen om ze te kunnen versnipperen. 's Ochtends tussen 9.00 en 11.30 uur kan men de bomen in Ridderkerk-Oost kwijt op de parkeerplaats bij de De Genestetstraat 50, Ridderkerk-West aan de Kastanjelaan 50 (naast Farelcollege), WVC Slikkerveer aan de Reijerweg 62 en in Drievliet aan de Torenmolen 1 (parkeerplaats van Aafje Reyerheem).
's Middags worden de kerstbomen van 13.00 tot 15.00 uur verzameld in Rijsoord aan de Vlasstraat 1a (parkeerplaats v.v. Rijsoord), Bolnes aan de Maaslaan 37 (bij het muziekgebouw van Excelsior Bolnes), 't Zand aan de Hugo de Groothof 1 (parkeerplaats Aafje 't Ronde Sant) en in het centrum van Ridderkerk aan de Mr. Troelstrastraat 2 (bij brandweerkazerne).
Wie zijn/haar kerstboom na 5 januari wil inleveren moet deze naar de milieustraat brengen. De vuilniswagens in de wijken zullen de bomen niet meenemen. De milieustraat voor Ridderkerk is Noordpolder aan de Crezéestraat 9 in Hendrik-Ido-Ambacht.