Het orgel van de Adriaen Janzkerk

Jan Peter Teeuw opent concertserie

RIDDERKERK/IJSSELMONDE - Op zaterdag 8 augustus mag de Ridderkerkse musicus Jan Peter Teeuw de aftrap doen doen van de serie “Muzikaalfeest aan de Maas”. Deze serie van vier concerten vindt plaats in de Adriaen Janzkerk in Rotterdam-IJsselmonde.

Jan Peter Teeuw opent deze reeks in samen met panfluitist Corné van der Giessen, waarmee hij al vaker samenwerkte. Op hun programma staat licht klassieke muziek, waaronder de Humoresque van Dvorak, een mooie Allegro van Beethoven en een Roemeense suite. Teeuw zal zowel het orgel als de vleugel bespelen. De orgelliefhebbers zal hij een plezier doen met Sicilliano van Bach en de Fantasie van Judex Crederis van Boëlly. Achter de vleugel zal hij op verzoek van het publiek improviseren.
Het concert begint om 20.00 uur. In de kerk aan de Kasteelweg 50 in IJsselmonde worden de stoelen op anderhalve meter van elkaar gezet voor bezoekers die niet tot hetzelfde huishouden behoren. Kaarten kosten € 15 voor volwassenen en € 10 voor kinderen t/m 16 jaar.
De serie vervolgt op 15 augustus met organist André van Vliet en fluitist Severin van Dijk, 22 augustus met organist Dirk Out en 29 augustus met pianist Jaap Eilander. Voor entreebewijzen en meer informatie over de andere concerten: www.muzikaalfeest.nl.