SGP-raadslid Peter Kranendonk vindt dat ook een gedeelte van de Crezéepolder voor een zo breed mogelijk publiek toegankelijk moet zijn.

Gesprek over toegankelijker maken van de Crezéepolder

RIDDERKERK - Het Ridderkerkse college gaat in gesprek met Zuid-Hollands Landschap over de toegankelijkheid van de Crezéepolder voor mensen die slecht ter been zijn. Daarbij zal het zware toegangshek en het onverharde pad ter sprake worden gebracht.

Het SGP-raadslid Peter Kranendonk bracht de toegankelijkheid voor mindervaliden met schriftelijke vragen onder de aandacht. Hij is van mening dat ook een gedeelte van de Crezéepolder voor een zo breed mogelijk publiek toegankelijk moet zijn.

Obstakels

Het college wenst dit ook, maar stelt daarbij wel dat niet elk gebied eenvoudig toegankelijk is te maken voor iedereen. Op de website van Zuid-Hollands Landschap, de beheerder van het gebied, wordt de route door de Crezéepolder niet aangemerkt als een route die geschikt is als een route voor rolstoel en/of wandelwagen.

Het college denkt dat niet alle obstakels weggenomen kunnen worden: “We gaan de mogelijkheden bespreken om een deel van de Crezéepolder beter bereikbaar te maken voor mensen met een loopbeperking, zonder een risico te creëren voor deze doelgroep. De Crezéepolder is namelijk een getijdengebied met risico’s ten tijde van hoogwater.”