Marieke Kwakernaak overhandigde zelf het eerste exemplaar

Enthousiasme voor boek ‘Maak het met Marieke’

RIDDERKERK - Het eerste kookboek van Marieke Kwakernaak, getiteld Maak het met Marieke, is donderdag jl. in “de Veldschuur” in Ridderkerk gepresenteerd. Op deze locatie konden klanten en bloglezers voor het eerst het kookboek inzien en doorbladeren.

Tijdens de presentatie onder leiding van Ineke Uittenbogaard, heeft Marieke verteld over de aanloop en de uitwerking van het idee naar het resultaat zoals het er nu is. Nadat ook de vormgever; Truus vd Boogaard een terugblik gaf op het proces van het maken van het boek, is het eerste exemplaar door Marieke aan Truus overhandigd.
De reacties van de bezoekers waren overtuigend enthousiast. Ze waren met name verrast over de uitstraling en de overzichtelijke opzet van het boekwerk.
 ”Dit boek is gemaakt voor iedereen die houdt van evenwicht in lekker bakken en koken. Daarnaast zit in dit boek de meerwaarde van met name bakrecepten zonder geraffineerde suikers” zegt de schrijfster.

Tupperware consulente
Marieke Kwakernaak heeft jarenlang als Tupperware consulente bij Ineke Uittenbogaard als distributeur gewerkt. Toen dat bedrijf afgelopen voorjaar plotsteling uit Nederland vertrok stelde ze zichzelf de vraag wat nu te doen. Ze vertelt het volgende erover: “Denken en dromen leidde er toe dat ik startte met het maken van een eigen kookboek. Als antwoord op de vraag van al die klantcontacten: wanneer komt er van jou een boek?”

120 recepten
Er kwam een verzameling van 120 recepten tot stand, die Marieke heeft uitgewerkt in tekst en beeld. Bovendien werd alles opnieuw gemaakt en getest voor het een plek in het boek kreeg:
 “Zodat ik zeker weet dat je er gelukkig van wordt. Eigenlijk is het resultaat een logisch gevolg van de vele contacten in al die jaren. Want ik ontmoette zoveel mensen die zoeken naar evenwicht in lifestyle. Graag motiveer ik ze om de balans te vinden en te houden.

Genieten met evenwicht
Dit boek gaat volgens Marieke helpen om het eenvoudig te houden en te genieten! “Het doel is dat je blij wordt van dit boek. Dat bereik je met het evenwicht wat erin zit. Soms mag het een heerlijke monchoutaart zijn en soms heb je liever een tussendoortje zonder geraffineerde suikers. Je vindt er ideeën in voor de lekkerste soepen en ovenschotels, maar ook voor de heerlijkste ontbijtjes en desserts. Gezond en ongezond; het is maar net voor welk moment jij iets lekkers wilt” besluit ze.
“Maak het met Marieke” is te bestellen in de webshop van de gelijknamige site www.maakhetmetmarieke.nl. Voor meer recepten en blogs kan men ook op deze site terecht.