Een uitdagende invulling van een deel van het schoolterrein

Bewegend leerplein bij Klimop-centrum

RIDDERKERK - Sinds kort is er aan de voorkant van IKC de Klimop centrum in Ridderkerk een heel tof nieuw klim- en klauterparcours te vinden. Dit deel van het schoolterrein aan de zijde van de Jonkheer van Karnebeekweg is aangelegd om lessen te verrijken met beweging. De naam van het plein is dan ook “Bewegend leerplein”.

Buiten de gymlessen op dit buitenterrein zal er ook op vrije momenten heerlijk gespeeld kunnen worden. Om de kinderen van de Klimop kennis te laten maken met alle onderdelen en de vele mogelijkheden is er op een opening georganiseerd waarbij alle groepen, onder begeleiding van de de gymleerkracht, kennis mochten maken met het parcours. Daarbij werd voorgedaan wat er zoal mogelijk is met de ‘hindernissen’ van het parcours.
“Bewegend leren is een van de pijlers van De Klimop. Het is namelijk gebleken dat het integreren van fysieke activiteiten en leertaken een positieve invloed heeft op het leren van leerlingen. Daarnaast heeft het ook een positief effect op de aandacht en concentratie van kinderen. We hopen dat de kinderen veel plezier zullen beleven aan het bewegend leerplein” aldus de schoolleiding.