Fietsvoordeelshop.nl Ridderkerk - oud bedrijf in nieuw jasje

Stap naar binnen bij de onlangs verbouwde winkel van Fietsvoordeelshop.nl in Ridderkerk en men krijgt direct zin om op de fiets te springen. Filiaalmanager Louis Verschoor is trots op de nieuwe frisse winkel en het enthousiaste team: ‘’Als je van fietsen houdt zit je hier echt goed.” We spraken hem over de recente verbouwing en de geschiedenis van de winkel, die behoorlijk ver teruggaat.

In januari opende Fietsvoordeelshop.nl Ridderkerk haar deuren voor het eerst aan de Nijverheidsstraat. Het pand was tot voor kort het vaste adres voor liefhebbers van scooters. Onder de naam Scootercenter Jan Verschoor werden decennialang scooters en in het naburige pand fietsen en witgoed verkocht. Louis - kleinzoon van Jan Verschoor - legt uit: ‘’Het bedrijf met de naam van mijn opa heeft 85 jaar bestaan. Ik heb zelf 40 jaar voor het bedrijf gewerkt. Het grootste deel van die periode als bedrijfsleider op de locatie hierachter. Tot voor kort was dat Bike Totaal Vlasblom, dat al 30 jaar in de familie was.”

Tijdelijke oplossing

In 2019 besloten Louis en de andere eigenaren van het bedrijf dat het tijd was voor een nieuwe stap. Louis: ‘’Het bedrijf ging me aan het hart, maar de glans van het ondernemersvak was verdwenen. Daarom gingen we op zoek naar een andere, toekomstbestendige constructie voor het behoud van de winkel.’’ Ze kwamen in contact met Fietsvoordeelshop.nl en al snel volgde de overname. In mei 2020 opende Fietsvoordeelshop.nl haar deuren op de voormalige locatie van Bike Totaal Vlasblom, met Louis als filiaalmanager. Een tijdelijke oplossing, want ondertussen werd de verbouwing van de voormalige scooterzaak voorbereid.

Opening

Een ruime anderhalf jaar later opende de gerenoveerde winkel haar deuren, afgelopen januari. Het blauw-groen van Fietsvoordeelshop.nl siert sindsdien de gevel en de wanden van de twee verdiepingen tellende winkel. De officiële opening moest door de coronabeperkingen worden uitgesteld. Op 26 april vond deze alsnog plaats.

E-bikes, stadsfietsen, bakfietsen, mountainbikes en gravelbikes

Op de begane grond van de winkel staan tientallen e-bikes van a-merken als Gazelle, Sparta, Batavus, Koga en Kalkhoff. Pak de trap naar boven voor het aanbod stadsfietsen, transportfietsen, kinderfietsen en elektrische bakfietsen. Ook sportieve fietsen als mountainbikes en gravelbikes zijn op de eerste verdieping te vinden. Wie voor een nieuwe fiets komt heeft echt wat te kiezen. Deskundige adviseurs leggen uit waar je op moet letten in je zoektocht naar de ideale fiets. En wie om een service- of onderhoudsbeurt verlegen zit, rijdt de fiets zo naar de werkplaats op de begane grond. Louis en zijn team helpen je graag om alles uit je fiets te halen.

Locatie en openingstijden

Fietsvoordeelshop.nl Ridderkerk is gevestigd aan de Nijverheidsstraat 2-4. De winkel en werkplaats zijn geopend van dinsdag tot zaterdag, van 9 tot 17.30 uur. Op zaterdag sluiten winkel en werkplaats een half uur eerder. Bij de winkel is ruime parkeergelegenheid voor auto’s en fietsen.