Scheurkalender met bemoediging voor elke dag

Voor een scheurkalender 2023 met groot lettertype hebben twaalf geestelijk verzorgers ‘een bemoediging voor elke dag’ geschreven.
Deze kalender is bedoeld om ouderen een alternatief te bieden voor een Bijbels dagboekje. Dankzij het goed leesbare lettertype kan een brede doelgroep de dag beginnen of eindigen met herkenbare teksten uit het Woord van God. Om ouderen die aan bed en stoel gebonden zijn elke dag een woord van troost en hoop te geven. Elke maand heeft een thema zoals hoop, liefde, vertrouwen, blijdschap, geloof, verzoening en vergeving, rechtvaardigheid.

Zo verschijnen er elke maand nieuwe kleuren aan de horizon van deze kalender. Zo kan er bij de opening van weer een maand volop gezongen worden met een bekend thema lied. Er is bij elke maand een afbeelding bij het thema van de maand. Die afbeeldingen komen uit een trap naar de hemel, een handreiking om met ouderen in gesprek te gaan over christelijke feestdagen en levensmomenten. De afbeeldingen zijn geschilderd door Marion Besemer, Grethe Bakker en Anja Bruijkers - Koel.

Afscheidscadeau
Deze scheurkalender werd gepresenteerd vrijdag 13 mei op het mini -symposium Menslievende Zorg in Hendrik- Ido- Ambacht, waar Anja Bruijkers heeft gewerkt in zorgorganisatie De Blije Borgh als geestelijk verzorger. Zij gaat met pensioen en de scheurkalender is nog een cadeautje aan de ouderen. Anja blijft nog wel werken voor het Centrum van Levensvragen Drechtsteden voor Ambacht en Ridderkerk (1 dag in de week).

Vijf geestelijk verzorgers van de twaalf die aan de kalender meewerkten waren bij de feestelijke uitreiking: Ds. Erik Groeneveld, Ds. Maaike de Goei - Jansma, Pietie Kuper, Emile Boleij en Anja Bruijkers-Koel.
De scheurkalender wordt gesponsord door Stichting Blinden Belangen, Sint Lucia, Katholieke Belangen Blinden en Slechtzienden, Diakonie Hervormde Gemeente Hendrik-Ido-Ambacht en de Diakonie van Gereformeerde Kerk Open Hof te Hendrik-Ido-Ambacht en de Bijbelverenging.

De scheurkalender kost 14,95 euro in de winkel en is ook te bestellen bij De Bijbelvereniging: www.bijbelvereniging.nl.

Foto: Anja Bruijkers (rechts) met vier van de geestelijk verzorgers die aan de kalender hebben bijgedragen.