The Boll Weevils uit België

The Boll Weevils live bij Bluezy

RIDDERKERK - De Belgische rock- en bluesband The Boll Weevils speelt op donderdag 24 november bij Radio Ridderkerk. De groep komt live spelen in een uitzending van “Bluezy”.

De Wevils zijn vijf doorgewinterde muzikanten, allen afkomstig uit het Waasland. Ze spelen dampende post-war songs met een eigen twist. Ze putten uit de Chicago blues, bluesrock en country- en westernklassiekers. De band, die tien jaar geleden werd opgericht, bestaat uit: “Lefty” Luc De Ruysscher (zang en leadgitaar), Wim “Harpmaster” Heirbaut (mondharmonica), Eric “Steady” Verelst (ritmegitaar), Rudy “Nestor” Van de Merlen (basgitaar) en Geert “Shuffle King” De Block (drums).

Het opreden in de studio van RTV Ridderkerk begint om 20.00 uur. Bluezy-presentator Nico Bravenboer zal de band met een interview introduceren. Publiek is welkom. De deuren van het studiogebouw aan de Jonkheer de Sav. Lohmanstraat 1 gaan om 19.30 uur open. De toegang is gratis. Het optreden wordt ook uitgezonden via het YouTube-kanaal van de lokale omroep: www.youtube.com/tvridderkerk.