De Wereldwinkel aan de Schoutstraat

30 jaar Wereldwinkel

RIDDERKERK - De Wereldwinkel Ridderkerk viert op zaterdag 10 december het 30-jarig bestaan. Bezoekers van de winkel worden getrakteerd op “eerlijke koffie”, thee, sapjes en hapjes. Wethouder Henk van Os, ambassadeur van de stichting Wereldwinkel Ridderkerk, zorgt om 11.00 uur voor de officiële opening van het feestje.

Op zaterdag 12 december 1992 opende de toenmalige burgemeester van Ridderkerk Harm Bruins Slot de eerste locatie van de Wereldwinkel in Ridderkerk: Het Pandje aan de Kerksingel. Meer dan 40 vrijwilliger zorgden ervoor dat de Wereldwinkel er dagelijks open was voor de verkoop van Fairtrade producten. Door ruimtegebrek verhuisde de Wereldwinkel op 30 juni 2001 naar de Schoutstraat, waar door de centrumontwikkeling nieuwe winkelruimte beschikbaar kwam.
Inmiddels liggen er ook Fair Trade-artikelen bij de supermarkten en is de Wereldwinkel niet meer uniek met eerlijke voedingsartikelen. Het leidde tot veranderingen in het assortiment. “In een veranderende wereld veranderde ook onze focus en daarmee ook ons assortiment tot waar we nu staan als “de Fairtrade Cadeauwinkel van Ridderkerk’. Maar onveranderd bleef onze doelstelling: Delen met elkaar in deze wereld geeft mensen een toekomst” aldus het bestuur.
Voor de afgelopen 30 jaar is het bestuur de klanten erkentelijk. “30 jaar mochten we bouwen op mensen die bij ons kopen. Zonder mensen die hiervoor kiezen hadden we nooit bestaan.”
Iedereen is zaterdag van 11.00 tot 16.00 uur welkom bij de Wereldwinkel aan de Schoutstraat 17.