Guus Bok komt zingen bij de schaatsbaan (foto E. Driessen)
Guus Bok komt zingen bij de schaatsbaan (foto E. Driessen) Foto: E.Driessen

Muziek en workshop bij schaatsbaan

RIDDERKERK - Muziekschool Ridderkerk verzorgt een cultureel programma op de schaatsbaan om tijdens de koude winterdagen op te warmen. Met een heerlijke muziekavond op dinsdag 20 december en fotografieworkshops op woensdag 21 december wordt het gegarandeerd feest.

Het Winterfestival kon in 2020 en 2021 geen doorgang vinden. Des te meer reden om het feestelijk programma te presenteren, georganiseerd in samenwerking met Stichting de Schaatsbaan en diverse culturele partners.
Tijdens de Muziekavond op 20 december kan men van 20.00 tot 22.00 uur bij of op het ijs genieten van de lekkerste (kerst)nummers, gespeeld door ToBe BigBand, onder leiding van Floris Windey.
De avond wordt afgesloten met een optreden van Guus Bok. De Ridderkerkse zanger was met zijn band jaren was de huisband van het televisieprogramma ‘De Eretribune’ van ESPN en bezong Ridderkerk met het Ridderkerklied. Op deze winteravond bundelt hij de krachten met de bigband.
De muziekavond is gratis toegankelijk. Vooraf aanmelden is niet nodig.

Fotografieworkshop
Lokale fotograaf Mark Isarin geeft 21 december een fotografieworkshops voor volwassenen op de schaatsbaan. De nadruk ligt op het vastleggen van bewegende onderwerpen en ‘artistiek bewogen’ beelden, om zo de creatieve kant van fotografie te leren kennen. Van 10.30 tot 12.15 en van 13.15 tot 14.45 uur zijn de workshops te volgen. Om 11.30 uur is er een optreden te zien van kunstschaatsster en Nederlands kampioen Josefine Boer, die de cursisten zullen fotograferen.
Deelname aan de workshop kost 5 euro per persoon per workshop, inclusief koffie/thee. Aanmelden kan bij Roxanne via: projectbureau@sce.nu of aan de balie bij Facet, Schoutstraat 5 te Ridderkerk.