Foto:

Word ook een Automaatje!

RIDDERKERK - In Ridderkerk zijn veel mensen aan huis gebonden omdat vervoer voor hen lastig is. Mede hierdoor komen velen van hen nauwelijks nog uit hun huis en kunnen ze in een isolement raken. Facet Ridderkerk richt zich met het project ANWB Automaatje op inwoners van Ridderkerk voor wie het lastig is vervoer te regelen.

Voor deze dienst zoekt de organisatie chauffeurs die het leuk vinden om mensen vanuit hun huisadres naar hun bestemming (en terug) te rijden. Vrijwilligers van Automaatje vervoeren met hun eigen auto minder mobiele plaatsgenoten bijvoorbeeld naar het ziekenhuis, familiebezoek, winkelcentrum etc. etc. Dat kan binnen Ridderkerk zijn maar ook daarbuiten. Waar nodig kan men de helpende hand bieden, bijvoorbeeld door het tillen van boodschappentassen.
De ANWB biedt ANWB Automaatje aan vanuit haar maatschappelijke verantwoordelijkheid. Men hoeft geen ANWB lid te zijn om voor de service te rijden. Men ontvangt voor elke rit een vrijwilligersbijdrage plus eventuele parkeerkosten.
Wie chauffeur wil worden bij deze dienst die door Fact wordt uitgevoerd kan contact opnemen met Cathy van Es: cathy.vanes@facetridderkerk.nl of  0180 – 432350.